Начало Съвети Околна среда и бит Хранене и готвене Избягвайте тези 10 грешки при пазаруване на храна

Избягвайте тези 10 грешки при пазаруване на храна

Избягвайте тези 10 грешки при пазаруване на храна - изображение

Ние посещаваме супермаркета почти всеки ден, но рядко обръщаме внимание на някои от нашите навици за пазаруване, които са напълно грешни. Въпреки това, подобни привидно тривиални неща могат да окажат сериозно влияние върху семейния бюджет. За да ви помогнем, сме приготвили списък с най-често срещаните грешки при пазаруване. С негова помощ вие може да се научите да пестите от покупки, без да жертвате качеството.

1. Пазарувате продукти в погрешен ред.

Често се затрудняваме да ограничим броя на елементите, които купуваме в супермаркета. Но няма нищо нереалистично в това да започнем да избираме повече продукти, които са полезни за нашето здраве. Ако не може да устоите на запълването на количката до горе, започнете пазаруването в отдела за зеленчуци: те заемат повече място и предоставят по-малко пространство на скъпи и нездравословни неща.

2. Не познавате цените на продуктите, които купувате редовно.

Опитайте се да запомните и дори да запишете цените на продуктите, които купувате редовно. По този начин може да избегнете заблуди от фалшиви продажби, когато цената е същата, но етикетът показва намаление. Следващият път, когато отидете в супермаркета, може да направите по-малко непланирани покупки и да се възползвате по-добре от реалните отстъпки.

3. Не планирате напред.

 

Това се отнася не само до списъците за пазаруване, но и до седмичното меню. Чрез предварително планиране на храната ще знаете кои продукти точно да купите, за да приготвите ястията. По този начин може да избегнете безполезни покупки.

4. Не обръщате внимание на теглото на продуктите.

Да приемем, че на рафта има два пакета с масло, които са с приблизителна големина. Единият е малко по-евтин от другият. Не бързайте да взимате този, който струва по-малко. Първо проверете теглото на продуктите. Може да се окаже, че скъпият пакет тежи повече. Така че, от гледна точка на съотношение цена/тегло, може да има повече смисъл да купите тази стока, а не по-евтината.

5. Игнориране на продукти с марката на конкретната фирма.

Почти всеки супермаркет разполага със собствена марка хранителни продукти. Те са по-евтини и също толкова качествени, колкото останалите. Единствената разлика е, че техните опаковки не са толкова цветни. Нещо повече, тези продукти се произвеждат в същите фабрики, които обслужват популярните марки.

6. Не опитвате нови продукти.

Много от нас продължават да купуват стоки, принадлежащи към една единствена марка, защото се страхуват да опитат нещо различно. Производителите на нови, не толкова известни марки, често продават качествени стоки на значително по-ниски цени. Не се страхувайте да експериментирате. По този начин не само може да спестите пари, но и да откриете вкусни и здравословни храни.

7. Не следите отстъпките.

Има специални приложения, които събират информация за отстъпките в най-близкия супермаркет. Тези програми ви позволяват да сравните цените на един и същ продукт в различните магазини, за да откриете най-добрата оферта.

8. Избягвате евтини продукти.

Зърнени закуски, сол, захар, подправки и други подобни продукти могат да бъдат закупени на много разумни цени. Например, обикновената захар е също толкова добра, колкото тази, продавана в атрактивна опаковка.

9. Избирате продукти, които са близо до ръба на рафта.

Ако искате да намерите свежите продукти, погледнете в дъното на рафтовете. Служителите на магазините са известни с това, че издърпват напред храните със срок на годност, който е на път да изтече.

10. Превръщате се в жертва на маркетингови тактики.

Растителни масла "с витамин Е", сол "без ГМО", яйца с оранжеви жълтъци... Всички маркетингови трикове имат добър ефект върху продажбите, но преди да купите някои от тези "уникални" продукти, се запитайте дали са наистина са толкова изключителни? Витамин Е присъства в слънчогледовите семена, затова със сигурност е наличен и в слънчогледовото олио. От друга страна, ГМО могат да бъдат открити само в храни от растителен или животински произход (така че това изключва солта по дефиниция). Що се отнася до ярко оцветените жълтъци - производителите постигат това чрез добавяне на специални компоненти към фуража на пилетата.

Източник: www.brightside.me
Снимка: www.telegraph.co.uk
По статията работи: Маргарита Добрева

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияТестовеЛюбопитноЗдравни съветиСнимкиЛайфстайлПсихологияНовиниХранене при...РецептиСпортДиетиСоциални грижиАнкетиОрганизацииНормативни актовеФизиологияСтатистически проучванияЛеченияИнтервютаАлт. медицинаЗаведенияБотаникаПроизводители