Начало Съвети Здраво тяло Нетрадиционно Използвайте два лесни метода, за да постигнете желаната фигура, докато се храните

Използвайте два лесни метода, за да постигнете желаната фигура, докато се храните

Използвайте два лесни метода, за да постигнете желаната фигура, докато се храните - изображение

Лятото наближава с бързи темпове и много от нас търсят ефективни, но безопасни начини за намаляване на теглото, натрупано през студените зимни дни. Ако се затруднявате с придържането на определена диета, но искате да отслабнете, без да се ограничавате, имаме идеалното решение за вас. Вижте как може да намалите приема на храна чрез два практични начина.

1. Сменете чиниите

Съществува термин, наречен гастрофизика (гастрономическа физика). Тази дисциплина проучва влиянието на околната среда върху хранителните навици. Според нея, всичко от теглото на сребърните прибори до формата, размера и цвета на чинията може да определи количеството на храната, която консумирате.

Изхвърлете всички големи чинии. Снабдете се с други - по-малки. Скорошно проучване показва, че едно и също количество храна изглежда по различен начин в малка и голяма чиния. Какви са последствията от това? Ако поставите малка порция в голяма чиния, вашият мозък може да помисли, че количеството не е достатъчно и да поиска още, докато запълните съда. Това води до повишен риск от преяждане.

Но ако поставите същата порция в малка чиния, храна ще изглежда повече и вие ще ядете по-малко или достатъчно, за да задоволите глада. С други думи, ако замените 30-сантиметрова с 25-сантиметрова чиния, може да намалите приема на калории с близо 22%. Тази разлика във възприемането на размерите се нарича Илюзия на Delboeuf.

2. Изберете правилния цвят

Не само размерът на чинията има значение. Изследването показва, че цветът също играе важна роля. Ако искате да намалите телесното тегло, трябва да изберете чинии, които контрастират с вашата храна.

Да предположим, че разполагате с бяла и червена. Вие трябва да сервирате паста, която е овкусена предварително с бял и червен сос. Изследването показва, че поставянето на бял сос върху бяла чиния води до преяждане. Това се случва, защото цветовете се сливат и порциите изглеждат по-малки.

Но ако поставите бял сос върху червена чиния, контрастът ще бъде по-голям и няма да се налага да добавяте още храна. Изследването показва, че несъответствието между ястието и съда, в който е поставено, намалява приема на калории с близо 30%.

С други думи, колкото по-голям е контрастът между храната и чинията, толкова по-добре за фигурата. Ето още една добра идея: опитайте се да смените покривката на маса. По този начин може да постигнете още по-голям контраст. Ако искате да стигнете по-далеч, изберете сини чинии. Този цвят помага за намаляване на апетита. Освен това, няма естествена храна, която е синя, затова винаги може да разполагате с необходимия контраст.

Бонус:

С този трик може да "улучите с един куршум два заека". Ако искате да отслабнете, консумирайте чаша вода преди всяко хранене, или най-добре две. Питейната течност запълва стомаха и намалява чувството на глад. Тя помага за предотвратяване на преяждането.

По този начин не само може да намалите приема на калории, но също така да поддържате тялото хидратирано - особено полезно за здравето. Това е чудесен трик за хората, които забравят да пият вода или не могат да свикнат с този навик.

Консумацията на 1/2 литър питейна течност помага за изгаряне на близо 30% повече калории само час след нейния прием. Това е чудесно, нали?

По статията работи: Маргарита Добрева
Източник: brightside.me
Снимка: pixabay.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЗдравни съветиЛюбопитноДиетиСпортЛайфстайлПсихологияСнимкиАлт. медицинаХранене при...ИсторияРецептиТестовеНовиниБотаникаЛеченияКалкулаториПроизводители