Начало Съвети Здраво тяло За жената Използвайте 5 начина за преодоляване на следродилната депресия

Използвайте 5 начина за преодоляване на следродилната депресия

Използвайте 5 начина за преодоляване на следродилната депресия - изображение

Раждането и грижите за бебето могат да доведат със себе си лавина от емоции. В един момент се чувствате щастливи и развълнувани, а в следващия може да сте тъжни, раздразнителни и напрегнати. Възможно е да ви се плаче по-често, да се притеснявате за ролята си на родител, да се чувствате изморени и малко объркани.

Ако тези симптоми продължат повече от 2 седмици след раждането или се задълбочат, е възможно да сочат към следродилна депресия. Тя се асоциира с чувства на тъга, безпомощност и тревожност и афектира мотивацията, емоционалната стабилност и желанието за социализиране.

Ето няколко съвета, с които по-лесно да се справите със стреса след раждането и с по-сериозни състояния като следродилната депресия.

1. Доверете се на инстинктите си
Ако чувствате, че нещо не е наред, най-вероятно е така. Не се колебайте да потърсите консултация с психолог, защото професионалната помощ и подкрепа дават значителни резултати. Разговорите, споделянето и терапията помагат да се разтоварите от негативните емоции и да откриете нови начини за преодоляването им.

Терапия

2. Почивайте достатъчно
Преумората може допълнително да изостри симптомите на депресия, лошо настроение и раздразнителност. Ако вечер не можете да спите заради бебето, компенсирайте със следобедна почивка или помолете партньора си или друг близък човек понякога да поема „нощната смяна”. Не се претоварвайте с домакински задължения, а отделете време и за любими занимания.

3. Раздвижете се
Изследванията показват, че физическата активност стимулира производството на хормона на щастието и намалява тревожността. Може да правите по 20 минути разходка на ден или да се включите в групова тренировка като йога и танци. Движението освобождава напрежението, дава тонус, тренира мускулите на корема и допринася за по-добър сън.
Движение4. Потърсете приятелска подкрепа
Дори да се чувствате зле, не ограничавайте социалните си контакти. Не се затваряйте в себе си, защото това само влошава ситуацията. Споделете чувствата си с близък приятел, за да получите разбиране и подкрепа. Търсете начини да си създадете позитивни преживявания.

5. Погрижете се за себе си
Не оставяйте бебето и домашните задължения да заемат цялото ви време. Не забравяйте, че вие също имате нужда от грижа и че по този начин се зареждате с мотивация и енергия. Слънчевата светлина и свежият въздух се отразяват много добре, а освен това може да отделите време за масаж, маникюр или козметична процедура. Отделяйте поне половин час лично време, посветен само на вас.

Грижа за себе си

Редактор: Гергана Стоева
Източници: foxnews.com / medicalnewstoday.com
Снимки: ravishly.com / garnierusa.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЛюбопитноЗдравни съветиНовиниЛайфстайлСоциални грижиПсихологияЛеченияТестовеАлт. медицинаИзследванияБотаникаСнимкиОрганизацииИсторияПроизводителиСпортХранене при...АнкетиЗаведенияКлинични пътекиСпециалистиВидеоЗдравни проблемиФизиологияНормативни актове