Начало Съвети Околна среда и бит Хранене и готвене Как да приготвим полезно мляко от бадеми

Как да приготвим полезно мляко от бадеми

Как да приготвим полезно мляко от бадеми - изображение

Ядките са изключително пълноценна и богата на полезни вещества храна. Те могат да се използват за приготвяне на здравословно мляко, което не съдържа лактоза и има съвсем малко въглехидрати.

Млякото от ядки е добро за здравето, защото предлага полезни мазнини и антиоксидантни витамини. То не предизвиква рязко покачване на кръвната захар и е по-добрата опция за диабетици и хора на нисковъглехидратен режим.

Мляко от кашу

Освен това е полезно за сърцето, защото ядките съдържат ценни минерали като магнезий и натрий, които са добри за холестерола и кръвното налягане. То е подходящо за хора с лактозна нетолерантност, като помага да се избегнат подуването и стомашните проблеми.

Може да си направите мляко от бадеми или кашу, като следвате няколко лесни стъпки. Необходимите съставки са:

  • 1 чаша сурови ядки – изберете качествен продукт, защото това е основната съставка
  • 2 чаши вода
  • подсладител по желание (мед, захар, кленов сироп)

1. Накиснете ядките в купа с вода, като покриете с около 2,5 см течност. Завийте съда с кърпа и оставете да преседи 10-12 часа. Може да ги оставите дори за цяло денонощие, защото така текстурата на крайния продукт става още по-добра.

Накиснете бадемите

2. Прецедете ядките и ги измийте добре с хладка вода на чешмата. Ако използвате бадеми, е по-добре да обелите кафявата им обвивка, преди да продължите.

3. Поставете ги в блендера с 2 чаши вода и включете на висока скорост. Първо няколко пъти пуснете само за кратко, докато целите ядки се раздробят. След това може да пуснете блендера за 3 минути, без да спирате. Ако използвате по-слаб модел или чопър, оставете за 4 минути. Ядките трябва да са фино смлени, а водата да придобие бял нюанс.

Блендирайте добре

4. Прецедете, като използвате филтърна материя или тензух, за да отделите течността от ядките. Започнете да извивате плата в горната част, като допълнително използвате ръката си за изцеждане на ядковото мляко.

Прецедете бадемовото мляко

5. По желание добавете подсладител. Съхранявайте до 4 дни в хладилника и използвайте самостоятелно или към рецепти за сладкиши, палачинки, мюсли и смутита.

6. Запазете смелените ядки, защото те могат да бъдат чудесна добавка за вашата закуска. Успешно се съчетават със салати, смути, печива или овесени ядки.

 

Редактор: Гергана Стоева
Източници: thekitchn.com / medicalnewstoday.com / theindianspot.com
Снимки: thekitchn.com / detoxinista.com / archanaskitchen.com / amazingpaleo.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЗдравни съветиРецептиЛюбопитноЛайфстайлХрани и ястияХранене при...СнимкиНовиниСпортАлт. медицинаБотаникаЛеченияСъставкиИсторияТестовеДиетиВидео