Начало Съвети Околна среда и бит Хранене и готвене Кои са шестте най-полезни сирена

Кои са шестте най-полезни сирена

Кои са шестте най-полезни сирена - изображение

Сирената са любима добавка за салати и основни ястия, но повечето диетолози съветват те да бъдат само малка част от дневното меню. Повечето разновидности съдържат високо количество наситени мазнини, калории и сол, което означава, че е препоръчително да се консумират по-рядко и в ограничени количества.

Все пак сирената съдържат и добри компоненти като калций, протеин и витамини. Вижте кои видове се класират като най-полезни и могат да бъдат по-добрия избор за вашата трапеза.

1. Фета
Този тип сирене има високо съдържание на протеин, а за сметка на това не съдържа толкова калории. То се прави от овче или козе мляко, които в сравнение с кравето са по-лесно смилаеми за стомаха. Хора с непоносимост към лактоза и краве мляко обикновено могат да консумират фета. Сиренето съдържа калций, рибофлавин, фосфор, витамин В12 и селен.

Фета

2. Котидж
За разлика от други сирена, този продукт не преминава през процес на зреене. Текстурата му е мека и кремообразна и може да се използва за мазане. Много хора го консумират и самостоятелно като малко високопротеиново хранене, а освен това сиренето се комбинира добре със зеленчуци и подправки.

Котидж

3. Рикота
Характерна е със своята кремообразна структура и мек деликатен вкус. Както котидж, рикотата е свежо сирене, защото не се подлага на зреене. Тя се прави от суроватка вместо от пълномаслено мляко и следователно съдържа по-малко мазнини. Рикота сиренето съдържа още селен, калций и магнезий.

Рикота

4. Козе сирене
Козето мляко е богато на ценни хранителни вещества и в сравнение с кравето мляко не съдържа казеин А1, който е трудно смилаем за някои хора. То съдържа само А2 казеин, което го прави по-сходно по протеинов състав до млякото на кърмата. Козето сирене предлага калций, фосфор и витамин В2 и е по-малко вероятно да предизвика алергична реакция от млечни продукти с краве мляко.

Козе сирене

5. Свежа моцарела
Сиренето е добър източник на протеин, калий и фосфор, а също така обогатява менюто ви с витамините А, D и E. Моцарелата съдържа по-малко сол, има добър засищащ ефект и е чудесна добавка към салати.

Моцарела

6. Ементал
Това е сирене с добро съотношение между протеин и мазнини, което също така е богато на минерали като калций и мед. Поради твърдата си консистенция, то всъщност съдържа повече фосфор от меките сирена.

Ементал

По статията работи: Гергана Стоева
Източници: draxe.com / healthfitnessrevolution.com
Снимки: greekboston.com / livestrong.com / weightlosstrickstips4u.blogspot.com / foodnouveau.com / sobeys.com / president.uk.com / vegetariantimes.com

Още по темата:

5.0, 2 гласа

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЗдравни съветиХранене при...ЛайфстайлРецептиНовиниСнимкиСпортЛеченияХрани и ястияЛюбопитноДиети