Начало Съвети Околна среда и бит Хранене и готвене Комбинирайте 20 продукта, за да извлечете максимална полза от тях

Комбинирайте 20 продукта, за да извлечете максимална полза от тях

Комбинирайте 20 продукта, за да извлечете максимална полза от тях - изображение

Всички тези храни са добри само по себе си, но в комбинация те могат да помогнат за абсорбирането на хранителни вещества от организма много по-ефективно. След като проучихме съветите на водещи специалисти в областта на храненето, ние съставихме списък на продуктите, които сякаш са създадени един за друг.

1. Ябълка и черен шоколад.

Тази комбинация не може да се нарече традиционна, но въпреки това си струва да я опитате. Ензимът катехин, съдържащ се в ябълките и антиоксидантът кверцетин помагат за повишаване на имунитета, стимулиране на мозъчната дейност, подобряване функцията на сърцето и кръвоносните съдове и намаляване на риска от рак.

2. Овесени ядки и прясно изцеден сок от портокал.

Овесените ядки и портокаловият сок са отлични източници на феноли. Това означава, че те спомагат храносмилателната система и помагат за изчистване на организма от отпадъчни продукти и токсини.

3. Свинско месо и брюкселско зеле.

Свинското месо изглежда твърде мазно за ежедневна консумация. Въпреки това, то съдържа селен, който инхибира раковите клетки. Сервирайте свинското месо в комбинация с брюкселско зеле. Този растителен продукт съдържа сулфорафан, органично вещество, което повишава ефективността на селен с 13 пъти.

4. Домати и черен дроб.

Липсата на желязо в организма може да доведе до физическо неразположение, хронична умора, намалена обмяна на вещества и проблеми със сърцето и кръвоносните съдове. Въпреки това, желязото, съдържащо се в черния дроб, не може да се абсорбира добре без витамин C. Той идва от доматите, тъй като те съдържат аскорбинова киселина.

5. Магданоз и лимон.

Магданозът е полезен в комбинация с цитрусови плодове. Желязото, съдържащо се в него, подобрява усвояването на витамин C в кръвния поток. Този важен витамин е отговорен за укрепване на имунната система и подобряване на метаболизма.

6. Кисело мляко и зеленчуци.

Изберете натурално кисело мляко, което не съдържа оцветители, подсладители и консерванти. Такива кисели млека са богати на калций. Той помага за подобряване на стомашната функция и нормализиране на чревната микрофлора. Съветваме ви да го комбинирате със зеленчуци, например моркови или целина. По този начин ще се снабдите с истинско съкровище от витамини, събрано в една чиния. Фибрите, съдържащи се в зеленчуците, помагат за подобряване усвояването на калций.

7. Авокадо и спанак.

Двойката е любима на всички диетолози. Спанакът съдържа витамин A и лутеин, но тези съставки имат значително въздействие върху нашето здраве, когато се комбинират с растителните мазнини в авокадото. Консумацията на спанак и авокадо гарантирано предоставя добри резултати - вашата храносмилателна система ще се подобри драстично.

8. Зелен чай и лимон.

Консумацията на зелен чай с лимон е прекрасен начин да утолите жаждата и да снабдите тялото с енергия. Зеленият чай съдържа катехини, които са отговорни за дълголетието и силната имунна система. Ако добавите лимон, витамин C ще увеличи ефекта от чая с няколко пъти.

9. Домати и зехтин.

Както всеки италианец би казал, това е много вкусна комбинация. Трябва да се отбележи, че жителите на Италия рядко страдат от сърдечно-съдови заболявания. Това се дължи на факта, че ликопенът, съдържащ се в доматите, подобрява работата на сърцето и кръвоносните съдове. Освен това предотвратява атеросклероза и образуването на злокачествени тумори. Когато се консумира заедно с масла, ликопенът увеличава своя шанс да бъде абсорбиран от тялото.

10. Месо и розмарин.

Месото е важен източник на протеини и е от решаващо значение то да се приготви правилно. Диетолозите са категорични: трябва да се придържаме към варене или задушаване. Изпичането или пърженето на месото може да доведе до канцерогенни съединения. Въпреки това този нежелан ефект може да се избегне, ако го подправим с розмарин, преди готвене. Розмаринът е добър сам по себе си и антиоксидантите, които съдържа той, предотвратяват образуването на вредни вещества, докато месото е във фурната.

Източник: www.brightside.me
Снимка: www.annmariegianni.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЗдравни съветиПсихологияСпортЛайфстайлХранене при...СнимкиЛюбопитноИнтервютаНовиниЛеченияТестовеДиети