Начало Съвети Здраво тяло Превенция и лечение на болести Избягвайте 5 вида храни, повишаващи холестерола

Избягвайте 5 вида храни, повишаващи холестерола

Избягвайте 5 вида храни, повишаващи холестерола - изображение

Болестите на сърдечносъдовата система са сред водещите причини за смъртност, а един от главните фактори зад тази статистика е нездравословният начин на живот. Навиците на хранене се отразяват на нивата на добрия и лошия холестерол и така повлияват състоянието на артериите. 

Вижте кои видове храни повишават холестерола, водейки до сърдечни проблеми, вътрешни възпаления и наднормено тегло.

1. Наситени и транс мазнини
Това са едни от най-рисковите за сърцето продукти. Ненаситените мазнини са добри за сърцето, но различните видове концентрирани и хидрогенирани мазнини водят до натрупвания в артериите. Те най-често се съдържат в преработени пакетирани храни като бисквити, пуканки за микровълнова, бонбони с пълнеж и пържени храни от заведенията за бързо хранене.

Преработени храни

2. Пълномаслени и високомаслени млечни продукти
В състава им обикновено присъстват високи количества наситени мастни киселини, които водят до повишаване на холестерола. Такива храни включват сирене, кашкавал, масло, сметана и мляко с висок процент мазнини. Ферментирали млечни продукти като кисело мляко и кефир са добри за организма.

3. Преработени и мазни меса
Избягвайте преработени месни продукти като наденички, бекон, суджук, кренвирши и деликатесни салами. Изследванията показват, че те повишават риска от сърдечносъдови заболявания за разликa от чистите нетлъсти меса. Те съдържат наситени мазнини и завишени количества сол. Ограничете червените меса и продуктите с кожа или сланина.
Месо4. Рапично масло и други хидрогенирани растителни масла
Не е препоръчително да купувате продукти, чиито етикет включва растителни масла като рапично, царевично, шафраново, соево и други. Начинът им на преработка води до образуването на транс мазнини, които повишават лошия холестерол.

5. Продукти със завишено съдържание на сол и захар
Увеличената употреба на сол води до повишаване на кръвното налягане, а повече захар води до наднормено тегло, влияещо негативно на сърдечното здраве. Избягвайте продукти като супи на прах, солени крекери, шоколадови изделия и подсладени напитки.

Пакетирани храни

Редактор: Гергана Стоева
Източници: everydayhealth.com / draxe.com / webmd.com
Снимки: elraptorblog.com / reportshealthcare.com / fashionablehostess.com

Още по темата:

3.0, 2 гласа

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЗдравни съветиЛеченияЛайфстайлСнимкиЛюбопитноАлт. медицинаХранене при...ТестовеНовиниИзследванияБотаникаПсихологияИнтервютаСпортФизиологияСпециалистиДиетиИсторияОрганизацииВидеоКлинични пътекиНормативни актовеРецептиАнкетиЗаведенияСъставкиКалкулаториЗдравни проблемиПроизводители