Начало Съвети Здраво тяло Превенция и лечение на болести Консумирайте извара поради 8 причини

Консумирайте извара поради 8 причини

Консумирайте извара поради 8 причини - изображение

Ние сме слушали колко е здравословна изварата, откакто сме били деца, и все още продължаваме да я купуваме и консумираме. Освен че укрепва костите, тя има редица други предимства. Знаете ли, че може да подобри метаболизма и да балансира нивата на кръвна захар?

Представяме ви 8 причини, поради които е препоръчително да консумирате извара.

1. Ускоряване на метаболизма

Ускоряване на метаболизма

Изварата съдържа голямо количество витамин B, който нормализира обмяната на веществата. Той повишава мозъчната ефективност и усвояването на желязо. Рибофлавинът превръща въглехидратите в енергия, а пантотеновата киселина подобрява метаболизма на протеините, мазнините, въглехидратите и аминокиселините в тялото.

2. Оформяне на мускули

Оформяне на мускулите

Изварата е ценен източник на протеин, наречен казеин, който се усвоява бавно и помага за покачване на мускулна маса. Поради тази причина много спортисти я консумират преди лягане: аминокиселините попадат в кръвта и снабдяват мускулите с добро количество хранителни вещества.

Освен това, изварата предоставя чувство на ситост и енергия за дълго време. Също така е подходяща за вегетарианци (които все още ядат млечни продукти), защото съдържа препоръчителното дневно количество протеин.

3. Насърчава загубата на телесно тегло

Насърчаване загубата на тегло

Проучване, проведено през 2015 година, установява, че изварата може да помогне за намаляване на телесното тегло, дори да не тренирате редовно. В него взимат участие 2 групи: хора с наднормено тегло, които следват нискокалорична диета и консумират извара редовно, без да правят физически упражнения, и такива, които следват същата диета, но не правят физически упражнения.

Членовете на двете експериментални групи отслабват. Така че, ако искате да намалите телесното тегло, но нямате достатъчно време за фитнес, просто добавете извара към вашата диета.

4. Подобряване на функциите на женската репродуктивна система

Подобряване на функциите на женската репродуктивна система

Млечните продукти, особено изварата, са богати на протеини, калций и витамин D. Те подобряват женското здраве, тъй като нормализират менструалния цикъл и поддържат хормоналния баланс.

Редовната консумация на извара намалява риска от развитие на онкологични заболявания. Едно 16-годишно проучване показва, че високите нива на калций и витамин D при жени преди менопауза могат да помогнат за предпазване от рак на гърдата.

5. Укрепване на костите

Укрепване на костите

Изварата съдържа 28% от препоръчителния дневен прием на калций. Тя има положителен ефект върху метаболизма и костната плътност. В допълнение, консумацията на този хранителен продукт по време на бременност намалява риска от развитие на остеопороза и подобрява функциите на нервната система.

6. Стабилизиране на кръвната захар

Стабилизиране на кръвната захар

Изварата съдържа магнезий, който балансира нивата на кръвна захар. Той е полезен за хора с диабет тип 2, защото помага в борбата срещу заболяването и намалява неговото влияние. Ако консумирате извара всеки ден, трябва да имате предвид съдържанието на мазнини: не бива да надвишават 1,5%. В противен случай е препоръчително да разредите приема на хранителния продукт.

7. Тонизиране на сърдечносъдовата система

Тонизиране на сърдечносъдовата система

Освен че нормализира нивата на кръвна захар, магнезият в изварата има положителен ефект върху сърдечносъдовата система. Той държи кръвното налягане под контрол и предотвратява появата на кръвни съсиреци.

Само 200 грама извара предоставят около 30% от препоръчителния дневен прием на селен. Този елемент е мощен антиоксидант. Той неутрализира негативния ефект на свободните радикали и предпазва кръвоносните съдове и сърдечната тъкан от увреждания.

8. Намаляване на риска от инсулт

Намаляване на риска от инсулт

Освен други хранителни вещества, изварата съдържа калий. Той поддържа водния баланс в организма, намалява тревожността и взима участие в разпространението на нервни импулси. Редовният прием на калий намалява артериалното налягане и, в резултат на това, риска от инсулт. Консумацията на млечни продукти, включително извара, предотвратява развитието на метаболитен синдром, който се свърза с диабет и сърдечносъдови заболявания.

Редактор: Маргарита Добрева
Източник: brightside.me
Снимка: whereismyspoon.co

Още по темата:

5.0, 1 глас

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияРецептиХрани и ястияЗдравни съветиЛюбопитноАлт. медицинаСнимкиДиети