Начало Съвети Здраво тяло Нетрадиционно Консумирайте тези храни, ако често се чувствате уморени

Консумирайте тези храни, ако често се чувствате уморени

Консумирайте тези храни, ако често се чувствате уморени - изображение

Липсата на упражнения, нездравословното хранене и седенето зад бюрото в продължение на часове оказват негативно въздействие върху вашето здраве. Следните храни могат да ви помогнат да поддържате добра форма, докато работите.

1. За очите

Независимо от факта, че технологичните прогреси се движат стремглаво напред, седенето пред компютъра все още вреди и натоварва очите. За да поддържате добро зрение, трябва да консумирате продукти, богати на Омега-3 мастни киселини, лутеин, цинк и витамини A, C и E.

  • Зеленолистни зеленчуци (маруля, спанак и други).
  • Яйца.
  • Цитрусови плодове.
  • Горски плодове.
  • Ядки и семена.
  • Мазни риби (сьомга, риба тон, скумрия, пъстърва).

2. За имунната система

Офисът е идеалното място за разпространение на бактерии, тъй като много хора са затворени на едно място в продължение на часове. Нищо чудно, че някой с обикновена настинка лесно може да зарази всички останали. Предотвратяването на заболяванията не е трудно. Просто следвайте обичайните предпазни мерки и консумирайте повече храни, които стимулират имунната система.

  • Цитрусови плодове.
  • Червени чушки.
  • Броколи.
  • Чесън.
  • Джинджифил.
  • Киви.
  • Папая.

3. За ускоряване на метаболизма

Колкото по-бързо работи вашият метаболизъм, толкова повече калории изгаряте. Служителите в офиса, които прекарват голяма част от деня си седнали, трябва да обърнат внимание на това. Следните храни могат да помогнат за ускоряване на метаболизма и поддържане на нормално телесно тегло:

  • морски водорасли;
  • кафе;
  • чай;
  • подправки (джинджифил, лют червен пипер, кардамон)
  • боб;
  • месо (пиле, пуйка).

4. За мозъчната функция

Здравословното хранене има положителен ефект не само върху тялото, но и върху мозъка. Този орган служи като основен работен инструмент на служителите в офиса. Следните храни могат да помогнат на вашите сиви клетки да функционират възможно най-бързо и да забавят промените, свързани с възрастта:

  • мазна риба (сьомга, пъстърва);
  • боровинки;
  • ядки и семена;
  • храни, богати на фибри (овесени ядки, пълнозърнест хляб, кафяв ориз);
  • нар;
  • черен шоколад.

5. За червата

Според изследване прекарването на десет или повече години на работа, свързана с продължително стоене на едно място, удвоява риска от развитие на някои видове рак на червата. За да предотвратите подобни заболявания, правете упражнения редовно и водете здравословна диета, която включва следните храни:

  • броколи;
  • спанак;
  • цитрусови плодове;
  • горски плодове;
  • храни, богати на фибри (овесени ядки, кафяв ориз);

Също така трябва да се опитате да сведете до минимум приема на червени и преработени меса (като салами и колбаси). Те могат да увеличат риска от колоректален рак.

Източник: www.brightside.me
Снимка: www.businessinsider.com
По статията работи: Маргарита Добрева

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЗдравни съветиПсихологияАлт. медицинаЛюбопитноНовиниСоциални грижиЛайфстайлСнимкиОрганизацииАнкетиФизиологияНормативни актовеИсторияХранене при...ТестовеЛеченияСпортБотаника