Начало Съвети Здраво тяло Нетрадиционно Консумирайте 8 богати на мазнини храни, ако искате да отслабнете

Консумирайте 8 богати на мазнини храни, ако искате да отслабнете

Консумирайте 8 богати на мазнини храни, ако искате да отслабнете - изображение

Наистина ли е възможно да се храните с богати на мазнини продукти и да не наддавате тегло? Оказва се, че не всички мазнини водят до образуване на целулит. Някои от тях дори могат да ви помогнат да отслабнете.

1. Авокадо и масло

 

Авокадото съдържа голямо количество мазнини. Те служат за формиране на неговия специфичен вкус. Този плод съдържа олеинова киселина, която помага за намаляване на холестерола, стабилизира нивото на глюкоза в кръвта и укрепва имунната система.

Маслото е известно с това, че е висококалорично. То може да бъде открито в пуканки, палачинки, бургери... и често се използва за запържване на месо в заведенията. Да не говорим за торти и бисквити.

  • Заключение: Гуакамолето и салатите с авокадо няма да навредят на вашата диета. Те само могат да намалят чувството на глад и да снабдят организма с ценни хранителни вещества. За жалост, не може да кажем същото за маслото.

2. Сьомга и салам

Сьомгата засища изключително бързо и то за дълъг период от време. Тя е богата на витамин А (подхранва кожата) и Омега-3 мастни киселини (облекчават артрит и депресия).

Саламите, както и всички колбасарски изделия, ви отвеждат директно в царството на мазнините. Освен това, някои от тях са богати на нишесте, соя, брашно и консерванти. Здравословните колбаси съдържат месо, свинска мас и подправки.

  • Заключение: Комбинацията от сьомга и зелена салата е идеална за обяд, богат на протеини и целулоза. Сандвичът със салам само може да ви накара да се чувствате по-гладни и да раздразни небцето.

3. Яйца и бекон

Яйцата са супер храни, богати на протеини, витамини, антиоксиданти и "добри" мазнини. Едно яйце съдържа близо 85 калории. Освен това то засища за дълго време. Този натурален продукт е богат на холин - вещество, което се бори с излишните мазнини в тялото.

В резен бекон има около 42 калории, повече от 3 грама нездравословни наситени мазнини и огромно количество сол (192mg). Ето защо той не е здравословен избор, дори и да не се опитвате да отслабнете.

  • Заключение: Яйцата са добър избор за здравословна и питателна закуска за тези, които искат да свалят килограми. За жалост, не може да кажем същото за пържените яйца с бекон.

4. Ядки и пуканки

Ядките подобряват метаболитните процеси в организма и помагат за засищане на тялото (но не и тези със сол, захар, мед или масло). Те съдържат Омега-3 мастни киселини, целулоза, антиоксиданти и линоленова киселина, които потискат чувството на глад.

Пуканките са много калорични, тъй като съдържат сол, захар, аромати и мазнини. В киното един възрастен може да изяде около 200 грама от този продукт, а това са близо 1500 калории.

  • Заключение: Орехите, бадемите и лешниците могат да бъдат чудесно допълнение към закуски и салати. Освен това те служат като междинна закуска по време на гледане на филм, която е много по-полезна от пуканките.

5. Кисело мляко и заквасена сметана

Киселото мляко осигурява моментално повишаване на енергията. Този богат на мазнини продукт съдържа голямо количество калций, белтъчини и пробиотици, които го превръщат в едно от най-добрите средства, способно да помогне за намаляване на теглото.

Заквасената сметана е сметана, преминала през процес на ферментация. Този продукт, както и всеки друг с високо съдържание на мазнини, е враг номер едно на тънката талия. Максималният дневен прием, който трябва да допускате, е 2-3 супени лъжици.

  • Заключение: Консумацията на кисело мляко с ядки и плодове е един чудесен начин за започване на деня. Въпреки това, трябва да се откажете от заквасената сметана.

6. Зехтин и растително масло

Зехтинът съдържа Омага-9 мастни киселини, които помагат за намаляване на вредния холестерол в кръвта. Освен това той служи като средство за потискане на апетита, ускоряване на метаболизма и подхранване на кожата и косата.

Растителното масло е много калоричен продукт и неговата консумация трябва да се ограничи до 1 супена лъжица дневно. Избягвайте да използвате продукта за пържене.

  • Заключение: В този случай няма конкретен победител. И двата продукта са полезни в чист вид и съдържат еднакво количество калории.

7. Сирене и сметана

Съдържанието на мазнини и вкусът на сиренето са също толкова наситени, но божественият аромат ни позволява да хапнем малко количество. Узрелите сирена съдържат пробиотици.

Сметаната съдържа голямо количество калории. Зависимостта към нейния лек маслен вкус може да доведе до повишаване на вредния холестерол в кръвта.

  • Заключение: Моцарела, тофу, извара и фета са добър избор. Въпреки това, трябва да намалите сметаната в кафето, десертите, супите и картофеното пюре.

8. Агнешко и свинско месо

Агнешкото месо съдържа наситени мастни киселини. Тя са много полезни в борбата срещу мастните тъкани. Освен това, то е богато на лецитин, който нормализира нивата на холестерол в организма.

Свинското месо е по-трудно за храносмилане от агнешкото, тъй като има високо съдържание на мазнини и калории. Но то е богато на хранителни вещества и минерали. Консумацията на прекалено много свинско месо може да доведе до затлъстяване.

  • Заключение: Агнешкото е чудесен източник на белтъчини и жизненоважни хранителни вещества. За да намалите неговото калорично съдържание, отстранете мазната видима част от месото. По този начин агнешкото може да стане много по-полезно от свинското.

Източник: www.brightside.me
Снимка: www.pixabay.com
По статията работи: Маргарита Добрева

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЗдравни съветиЛюбопитноДиетиЛайфстайлСпортПсихологияСнимкиХранене при...Алт. медицинаИсторияРецептиТестовеНовиниБотаникаЛеченияКалкулаториПроизводители