Начало Съвети Здраво тяло Нетрадиционно Намалете апетита и чувството на глад с 13 вида храни

Намалете апетита и чувството на глад с 13 вида храни

Намалете апетита и чувството на глад с 13 вида храни - изображение

Всеки мечтае да се наслади на безкрайното разнообразие от хранителни продукти, без да се притеснява от покачване на теглото. Искаме да ви кажем, че съществува лесен начин за постигане на тази цел, но това съвсем не е така. Въпреки всичко, има някои вкусни и здравословни храни, които могат да помогнат за намаляване на апетита и да предотвратят покачването на теглото. Ето кои са те.

1. Сьомга

Сьомгата съдържа голямо количество протеини и Омега-3 мастни киселини. Тази комбинация от хранителни вещества позволява на тялото да се чувства заситено за по-дълго време, което е чудесно допълнение към факта, че рибата е изключително полезна за здравето. Редовната консумация на сьомга може да помогне за намаляване на риска от развитие на диабет, наднормено тегло и сърдечно-съдови заболявания.

2. Авокадо

Авокадото е чудесен източник на есенциални мастни киселини. Тези вещества предоставят чувство на ситост и намаляват апетита. Експеримент, проведен от изследователи в Калифорния, показва, че хората, които консумират авокадо по време на обяд, искат да приемат близо 40% по-малко храна 3 часа след хранене.

3. Кафе

Кафето съдържа кофеин. Той помага за изгаряне на калориите, разграждане на мазнините и намаляване на апетита. Ако консумирате кафе от 30 минути до 4 часа преди хранене, може да намалите чувството на глад. Обикновено, за да отслабнете, трябва да приемате близо 2 чаши еспресо дневно. Но не забравяйте, че кофеинът не е за всеки. Ето защо е добра идея да се уверите, че тялото може да се справи с подобно количество, без да оказва негативен ефект върху здравето.

4. Семена от чия

Семената от чия могат да абсорбират голямо количество вода (близо 11-12 пъти над собствената маса). Те запълват стомаха и осигуряват чувство на ситост. Освен това намаляват апетита.

5. Кокосово масло

Това, което прави кокосовото масло различно от останалите, е фактът, че то съдържа мастни киселини със средна верига. Те се абсорбират от тялото по различен начин, което оказва положителен ефект върху метаболизма на организма. Например, кокосовото масло помага за изгаряне на калориите и мазнините в областта на корема. Освен това е полезно, когато става въпрос за ограничаване на апетита. Скорошно проучване показва, че хората, които консумират кокосово масло през деня, приемат 256 калории по-малко от обичайното.

И още нещо. Важно е да имате предвид, че кокосовото масло все пак се води вид масло, така че не е препоръчително да го използвате всеки ден. Достатъчно е само да замените някои от обичайните продукти (например олио или зехтин) по време на готвене с него.

6. Яйца

Яйцата са чудесни източници на протеини. Те намаляват апетита и предоставят чувство на ситост. Изследване показва, че консумацията на яйца за закуска намалява желанието за прием на калории до края на деня и насърчава загубата на тегло. По време на експеримента хората, които се подлагат на нискокалорична диета, се разделят на две групи. Първата приема яйца за закуска. Втората консумира традиционни храни като печени филийки или овесени ядки. Оказва се, че тези, които залагат на яйцата, губят 65% повече тегло от онези, които не го правят.

7. Люта чушка

Лютата чушка съдържа капсаицин, вещество, което намалява апетита и помага за изгаряне на мазнините. Проучване показва, че консумацията на 1 грам от този натурален продукт може да намали апетита и да потисне чувството на глад, като същевременно насърчи загубата на тегло. Въпреки това, хората, които обикновено приемат пикантни храни, са "имунизирани" срещу подобни диети. Понякога те развиват известна толерантност към този вид храни. Не се препоръчва да консумирате люти чушки всеки ден, особено ако искате да се възползвате максимално от техните полезни свойства.

8. Спанак

Спанакът съдържа тилакоиди, които повишават нивата на лептин. Този хормон регулира енергийната обмяна и контролира чувството на глад. Тилакоидите потискат апетита и насърчават загуба на тегло. Редовната консумация на 100 грама спанак дневно е напълно достатъчна за постигане на желаните резултати.

9. Зелен чай

Зеленият чай съдържа две основни съставки, които помагат за отслабването: кофеин и катехин. Първата насърчава изгарянето на мазнините и потиска апетита, а втората подобрява метаболизма. Комбинацията от тези две съставки води до по-ефективно изразходване на енергията. Изследване показва, че кофеинът и катехинът могат да помогнат за изгаряне на калориите с близо 4%. За тези, които искат да отслабнат, препоръчваме да приемате между 250-500 мг зелен чай дневно.

10. Леща

Лещата е много полезна, защото съдържа фолиева киселина, желязо, калий, тиамин и манган. Освен това е богата на фибри и протеини, които се борят ефективно срещу чувството на глад. Лещата засища и не съдържа много калории. Друго нейно предимство е, че се приготвя по-лесно от останалите зърнено-бобови култури.

11. Джинджифил

Джинджифилът съдържа джинджерол, който помага за загубата на тегло. Проучване показва, че ежедневният прием на това вещество способства за изгаряне на излишните мазнини. Освен това контролира нивото на лептин, хормон, който регулира енергийния обмен и потиска апетита.

12. Овесени ядки

Овесените ядки съдържат голямо количество фибри. Те предоставят чувство на ситост и намаляват апетита. Проучванията показват, че хората, които консумират овесени ядки за закуска, изпитват по-малко глад и приемат с 31% по-малко калории за обяд в сравнение с тези, които не го правят.

13. Кисело мляко

Киселото мляко е богато на протеини. Те засищат за дълъг период от време. Освен това натуралният продукт съдържа пробиотични бактерии, които са полезни за храносмилането. Киселото мляко може да намали риска от затлъстяване и развитието на диабет тип 2.

По статията работи: Маргарита Добрева
Източник: brightside.me
Снимка: edition.cnn.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЛюбопитноСпортАлт. медицинаЛеченияЗдравни съветиДиетиЛайфстайлХранене при...ИсторияНовиниБотаникаСнимкиРецептиТестовеПсихологияКалкулаториПроизводители