Начало Съвети Здраво тяло Нетрадиционно Насърчете загубата на тегло с 10 хранителни комбинации

Насърчете загубата на тегло с 10 хранителни комбинации

Насърчете загубата на тегло с 10 хранителни комбинации - изображение

Склонни ли сте да промените своята диета, за да постигнете желаното тяло? Знаете ли, че комбинацията на някои храни действително може да помогне за намаляване на тегло? Никой не обича ограниченията, когато става въпрос за отслабване. Всички искаме да се насладим на разнообразието от невероятни вкусове. Поради тази причина искаме да ви представим някои от най-добрите храни за намаляване на теглото.

1. Овесени ядки и фъстъчено масло

Овесените ядки са едни от най-полезните зърнени храни на Земята. Те не съдържат глутен и са добри източници на важни витамини, минерали, фибри и антиоксиданти. Овесените ядки са богати на бета-глюкани. Тези водоразтворими фибри намаляват холестерола и нивата на кръвна захар, стимулират полезните чревни бактерии и увеличават чувството на ситост.

Фъстъченото масло съдържа голямо количество протеин (близо 25%). То е бедно на въглехидрати и богато на здравословни мазнини. Това го превръща в идеално средство за хора с диабет тип 2 или такива, които спазват нисковъглехидратна диета.

2. Морков и тахан

Морковите се считат за невероятна здравословна храна - те съдържат близо 10% въглехидрати, съставени от нишесте, фибри и обикновени захари. Тези кореноплодни заемат едни от последните места в списъка с храни, които имат нисък гликемичен индекс. В допълнение, морковите са чудесен източник на витамин A, B, K и калий. Тяхната редовна консумация увеличава чувството на ситост и намалява желанието за прием на калории.

Таханът, познат още като сусамово масло, предлага голямо разнообразие от витамини и минерали. Освен това е чудесен източник на протеини, които го превръщат в добра алтернатива за вегани и вегетарианци. Доказано е, че фибрите в тахана намаляват приема на калории, като заедно с това насърчават загубата на тегло. В допълнение, сусамови семена имат противовъзпалителни свойства. Те подобряват здравето на чревната микрофлора.

3. Спанак, ябълка и джинджифил

Спанакът е беден на въглехидрати и богат на неразтворими фибри - те подобряват храносмилането. Този натурален продукт съдържа каротеноиди, витамин C и K, фолиева киселина, калций и желязо. Освен това намалява оксидативния стрес. В допълнение, спанакът е богат на натрий, който помага за регулиране на кръвното налягане.

Ябълките съдържат 85% вода. Те са нискокалорични и помагат за изгарянето на излишните мазнини. Тези плодове са богати на фибри, които предоставят чувство на ситост и намаляват апетита. Следователно, оказват влияние върху контролиране на теглото. Ябълките служат като естествено средство за регулиране на кръвната захар, подобряване здравето на сърцето, намаляване на риска от развитие на ракови заболявания и насърчаване на мозъчната функция.

Джинджифилът е с високо съдържание на джинджерол - хранително вещество с мощни противовъзпалителни и антиоксидантни свойства. Този натурален продукт ускорява изпразването на червата, което може да бъде много полезно за хора с лошо храносмилане и други с подобни проблеми.

4. Смокини и бразилски орех

Смокините имат малко калории. Те не съдържат мазнини и лесно могат да заместят нездравословната закуска. Тези плодове са богати на фибри. Те помагат в борбата срещу запека и предоставят чувство на ситост за по-дълъг период от време. В допълнение, смокините са богати на антиоксиданти, които предпазват тялото от вредното влияние на свободните радикали.

Бразилските орехи съдържат голямо количество фибри. Те помагат за понижаване на вредния холестерол в кръвта. Освен това са добър източник на антиоксидант, наречен селен, който поддържа имунната система и ускорява метаболизма. Тяхната редовна консумация може да помогне за намаляване на теглото.

5. Ананас и лайм

Ананасът съдържа малко калории и много вода, което го превръща в едно чудесно средство за отслабване. В допълнение, този плод е богат на фибри. Той насърчава нормалното преминаване на храната през храносмилателната система и стимулира отделянето на стомашни и храносмилателни сокове.

Лаймът има голямо разнообразие на основни хранителни вещества, които способстват за намаляване на телесното тегло и приемът на допълнително количество храна. Поради факта, че съдържа лимонена киселина, цитрусовият плод служи за изгаряне на излишните мазнини по-бързо и по-ефективно, отколкото останалите хранителни продукти. Флавоноидите в лайма стимулират храносмилателната система и повишават секретирането на храносмилателни сокове.

6. Яйце и авокадо

Яйцата са пълни с важни протеини, които помагат за правилното функциониране на тялото. Тези натурални продукти увеличават енергията и намаляват чувството на глад. Освен това съдържат малко калории. Яйцата поддържат телесното тегло и насърчават неговата загуба по естествен път.

Авокадото има висока хранителна стойност. То снабдява тялото с важни хранителни вещества, повишава нивата на енергия и поддържа здравето в добро състояние. Освен това е богато на фитохимикали, които са естествен източник на гориво за тялото.

7. Зехтин и домат

Зехтинът съдържа голямо количество фибри. Те помагат за правилното функциониране на храносмилателната система и стимулират движението на червата. Храните, богати на фибри, осигуряват "илюзията" за ситост. Това означава, че те предотвратяват освобождаването на грелин (хормон на глада) и по този начин регулират и намаляват теглото.

Доматите са богати на ликопен - антиоксидант, който помага в борбата срещу свободните радикали. Освен това, съдържат голямо количество витамин А, калий и желязо. Пресните домати имат малко въглехидрати (4%). Те се разделят главно на прости захари и неразтворими фибри.

8. Диня и балсамов оцет

Динята помага за предотвратяване на бъбречни заболявания, високо кръвно налягане, рак, диабет, топлинен удар, макулна дегенерация и импотентност. Тя съдържа близо 46 калории и 95% вода за една чаша, което превръща този плод в чудесна закуска за намаляване на теглото. Интересното е, че дините са добри източници на витамин A и C и други хранителни вещества.

Балсамовият оцет има антиоксидантни свойства, които способстват за контролиране на диабета и кръвното налягане, стимулиране на кръвообращението и предотвратяване на бъбречни камъни. Освен това подобрява киселинно-алкалния баланс в организма. Оцетът помага за намаляване на апетита и увеличаване на ситостта. Той служи като естествено средство за превенция на метаболитен синдром чрез редуциране на риска от затлъстяване.

9. Банан и спанак

Бананите имат много ползи за здравето: намаляват телесното тегло, облекчават запека и предотвратяват различни заболявания като анемия, туберкулоза, артрит, подагра и други. В допълнение, плодовете не съдържат никакви мазнини и всеки един от тях има близо 90 калории. Бананите предпазват от преяждане и освобождаване на грелин - хормон на глада.

Спанакът е богат на протеини. Те помагат за растежа и развитието на мускулите. Освен това ускоряват времето за заздравяване на раните и дават тласък на метаболизма, насърчавайки всички органи да работят на оптимално ниво.

10. Сьомга и авокадо

Сьомгата е ценен източник на протеини. Те помагат за регулиране на хормоните, отговорни за чувството на апетит. Този натурален продукт ускорява метаболизма и насърчава загубата на тегло.

Както споменахме по-рано, авокадото е идеално в комбинация със сьомга. То е богато на основни хранителни вещества, които повишават енергията и намаляват апетита.

По статията работи: Маргарита Добрева
Източник: brightside.me
Снимка: www.rd.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЗдравни съветиЛюбопитноСпортДиетиСнимкиЛайфстайлАлт. медицинаХранене при...ИсторияРецептиТестовеНовиниПсихологияБотаникаЛеченияПроизводителиКалкулатори