Начало Съвети Околна среда и бит Хранене и готвене Открийте 4 впечатляващи ползи от кокосовото брашно

Открийте 4 впечатляващи ползи от кокосовото брашно

Открийте 4 впечатляващи ползи от кокосовото брашно - изображение

Кокосовото брашно добива все по-голяма популярност благодарение на страхотните му свойства, отличаващи го от други готварски продукти. То е изключително богато на протеини, фибри и полезни мазнини. Освен това, за разлика от обикновеното брашно, има минимален ефект върху кръвната захар и нисък гликемичен индекс.

Вероятно сте чували колко е полезно е кокосовото масло, а брашното е не по-малко ценно и добро за здравето. Може да го използвате самостоятелно или да добавяте по няколко супени лъжици към брашното за печене, което използвате.

Ето 4 вкусни и полезни причини да включим кокосовото брашно в менюто си:

1. Положителен ефект върху кръвната захар
Благодарение на високото съдържание на фибри, кокосовото брашно не вдига нивата на кръвната глюкоза колкото брашната на зърнена основа. Изследване на „Британския журнал на храненето” показва, че добавянето на кокосово брашно към традиционни рецепти за печене, помага да се намали гликемичният индекс на готовия продукт.

Кокосово брашноКокосовото брашно не предизвиква рязко покачване на захарта и е подходящо за хора, които имат диабет или спазват нисковъглехидратен режим.

2. Повече фибри за добро храносмилане
Една супена лъжица кокосово брашно съдържа цели 5 грама фибри, докато пълнозърнестото брашно предлага едва 0,8 грама, а бялото 0,2 грама. Голям процент от фибрите в кокоса са неразтворими, което означава, че помагат да имате редовен стомах и добро храносмилане.

Мъфини от кокосово брашно

Обикновеното брашно има малко фибри и висок гликемичен индекс, а кокосовото брашно има благоприятен ефект върху стомашно-чревната система и може да се добавя към смутита, сосове и печива.

3. Високо съдържание на протеин и полезни мазнини
В 100 грама пшенично брашно се съдържат 10 грама протеин, а същото количество кокосовото брашно предлага 19 грама белтъчини. Освен това мазнините в състава на кокоса спадат към средноверижните триглицериди, които са лесносмилаеми, имат добър ефект върху метаболизма и притежават антибактериални свойства.

Кокос

4. Без глутен и алергени
Кокосовото брашно е много добра алтернатива, за хора, които избягва глутена поради нетолерантност или индивидуален хранителен режим. Глутенът се съдържа в продуктите от зърнени култури, а кокосовото брашно може да се използва като заместител за приготвяне на тестени изделия.

Брауни от кокосово брашно

Редактор: Гергана Стоева
Източници: livestrong.com / hungryforchange.tv / drjockers.com
Снимки: dishbydish.net / georgetteklinger.com / livinghealthywithchocolate.com
cloudfront.net / myheartbeets.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЗдравни съветиЛеченияРецептиЛюбопитноБотаникаХранене при...ЛайфстайлСнимкиНовиниСпортАлт. медицинаИсторияХрани и ястияПсихологияСъставкиИнтервютаДиетиПроизводителиПатологияВидеоТестовеАнкетиОрганизацииЗаведенияИзследванияКлинични пътекиЗдравни проблемиСпециалисти