Начало Съвети Околна среда и бит Здрави по време на пътуване Открийте 9 тайни за перфектен сън по време на полет

Открийте 9 тайни за перфектен сън по време на полет

Открийте 9 тайни за перфектен сън по време на полет - изображение

Хората, които могат да се насладят на ползотворен сън по време на полет, са щастливци. Повечето от нас са неспособни да заспят в неудобна позиция и сред непознати. Представяме ви няколко трика от опитни пътници, които да ви помогнат да постигнете добър сън, докато пътувате със самолет.

1. Нощта е най-доброто време за полет.

Чудесно е, ако може да изберете полет за времето, в което обикновено спите. Събудете се 2-3 часа по-рано през нощта, преди да се качите на самолета, за да заспите по-бързо на борда.

2. Най-добрите дни са вторник и сряда.

Ако искате по-малко пътници и повече пространство, изберете непопулярни дни за пътуване, като вторник и сряда. Петък и дните преди празниците са най-натоварени.

3. Перфектното място е седалката до прозореца.

Винаги избирайте седалка в близост до прозореца, за да може да се облегнете до стената и да не ви притеснява съседът, който иска да използва тоалетната. Избягвайте местата към отделенията. Там има много свободно пространство за вашите крака, но обикновено то се запазва от семейства с бебета. Местата до тоалетната също не са добър вариант.

4. Наклонете задната част на седалката максимално.

Ако искате да си починете добре, наклонете задната част на седалката, колкото се може повече - само се уверете, че човекът зад вас няма нищо против. Часовете стоене под прав ъгъл могат да доведат до болка в талията, а спането с глава, опряна към масичката или задната част на предната седалка - до проблеми с врата и гръбнака.

5. Облеклото трябва да е топло и удобно.

За да имате ползотворен сън по време на полет, трябва да носите свободни дрехи, които да не пречат на вашите движения. Ако авиокомпанията не осигурява одеяла, вземете яке и топли чорапи. По време на полет става много студено и това затруднява заспиването.

6. Затегнете предпазния колан върху дрехите си.

Предпазният колан, затегнат над дрехите или одеялото, няма да направи съня по-комфортен, но може да попречи на стюардесите да ви събудят, ако самолетът преживява турбуленция.

7. Аксесоари за сън.

Шумът и светлината са основните фактори, които оказват негативно влияние върху съня. Затова, използвайте маска за сън и тапи за уши. За да може вратът и главата ви да си почиват удобно, вземете специална възглавница с вас. Ако нямате такава, използвайте навит шал или суитчър.

8. Дръжте джаджите далеч.

Не гледайте филми на телефона, таблета или лаптопа, защото синята светлина от екрана събужда мозъка. Вместо това вземете обикновена книга. Тя може да ви помогне да заспите по-бързо. Също така, няма да ви навреди да слушате успокояващи звуци като песента на птиците или падащите дъждове.

9. Храни и напитки.

Ако искате да заспите бързо, не преяждайте на борда. Храната, която приемате, трябва да бъде лека и здравословна, а най-добрата възможност за напитка е чаят (билковият е перфектен) или водата. Забравете за кафето и алкохола: последният може да ви успокои, но да намали качеството на съня.

Източник: www.brightside.me
Снимка: www.healthytravelblog.com
По статията работи: Маргарита Добрева

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЗдравни съветиЛюбопитноСнимкиЛайфстайлРецептиХранене при...ПсихологияСпортОрганизацииАлтернативна медицинаЛеченияНовиниДиетиМедицински изследванияИсторияБотаника