Начало Съвети Околна среда и бит Хранене и готвене Победете храносмилателните проблеми с 5 подправки

Победете храносмилателните проблеми с 5 подправки

Победете храносмилателните проблеми с 5 подправки - изображение

Храносмилателната система има изключително важна роля, като влияе на състоянието и функциите на целия организъм. С нея са свързани нивата на енергия, имунитета и дори дълголетието. За съжаление съвременната диета и начин на живот водят до все повече проблеми с храносмилането.

Често срещани са симптомите на подуване, констипация, дискомфорт и рефлукс. Много хора търсят помощта на лаксативи, ензими и други лекарства, пренебрегвайки ролята на продуктите, с които се хранят.

Вижте кои са подправките, с които можете да подобрите храносмилането без да използвате лекарства.

1. Джинджифил
Това полезно растение съдържа фенолни съединения, които облекчават стомашно-чревните раздразнения. Той намалява спазмите, като спомага за отпускане на стомашните мускули и улеснява придвижването на храната. Джинджифилът се използва за справяне със симптомите на подуване и стомашни газове.
Джинджифил2. Кориандър
Още от миналото растението е добре познато като средство за добро храносмилане. Кориандърът помага при газове и спазми и може да се използва при синдром на раздразненото черво. Освен това е богат на антиоксидантни фитохимикали.

3. Кардамон
Това е подправка от семейството на джинджифила, известна в традиционната медицина. Тя помага при газове, подуване, болки, рефлукс и нарушено храносмилане. Също така съдейства за елиминиране на бактериите в храносмилателния тракт.
Кардамон4. Семена от копър
Копърът стимулира производството на стомашни сокове и улеснява храносмилането. Той намалява спазмите и газовете, а също така е добър източник на антиоксиданти и необходимите неразтворими фибри. Те помагат при констипация и нередовен стомах.

5. Кокосово масло
Кокосовата мазнина е полезно допълнение към ястия и може да замести олиото и маслото. С нея може да приготвяте вкусни картофи, зеленчуци и тестени продукти. Тя подобрява храносмилането и метаболизма.

Още няколко подправки, познати с благоприятното си въздействие върху храносмилателната система са куркума, кимион, сминдух и канела.

Кокосово масло
Редактор: Гергана Стоева
Източници: foodrevolution.org
Снимки: doctoroz.com / stylecraze.com / keralaspicesonline.com / naturalskincarejunkie.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияБотаникаЗдравни съветиЛюбопитноАлт. медицинаСпортСнимкиЛеченияЗдравни проблемиХранене при...ИзследванияЛайфстайлТестовеФизиологияРецептиНовиниИсторияПсихологияХрани и ястияДиетиИнтервютаОрганизацииОбразованиеЗаболявания (МКБ)Симптоми