Начало Съвети Здраво тяло За детето Помогнете на детето да заспи по 6 начина

Помогнете на детето да заспи по 6 начина

Помогнете на детето да заспи по 6 начина - изображение

Вероятно всеки родител се е сблъсквал с известни затруднения, когато е време за сън, а детето не може да заспи. Понякога малчуганите са пълни с енергия точно преди лягане, а друг път скачат в леглото, но сънят просто не идва. Това се отразява не само на децата, но и на родителите, които се налага да останат будни и да помогнат със заспиването.

Ако това е често срещан проблем, може да опитате 6 лесни начина, за да помогнете на детето да се успокои преди сън.

1. Чай за лека нощ

Някои билки имат благоприятен ефект върху нервната система и помагат на организма да се отпусне. Подходящи са екстракти като лайка, пасифлора и лавандула. Добре е да се посъветвате със специалист за ефективни билкови чайове, които могат да се използват при деца. Растителните флавоноиди помагат за облекчаване на безсънието.

Чай с лавандула

2. Успокояваща акупресура

Искало ли ви се е детето да има „вълшебно копче”, което да натиснете, за да го приспите по-бързо? Акупресурната точка Yingtang е разположена точно между веждите и има релаксиращо действие. Използвайте натиск с умерена интензивност, като придвижвате 1 или 2 пръста отдолу нагоре, все едно галите челото между веждите на детето. Докато го правите, го оставете да ви сподели как е минал денят му или дали нещо го притеснява.

3. Етерични масла

Някои определени есенции в ароматерапията помагат за справяне със стрес, тревожност и умора. Техният успокояващ мирис може да бъде от полза и в детската стая. Подходящи са натуралните масла от лавандула, лайка, иланг-иланг, кедър, ветивер и сандалово дърво. Поставете 10 капки в дифузера 30 минути преди сън.

Етерично масло от лайка

4. Аудиокниги или приспивна музика

Тялото и мозъкът реагират по различен начин спрямо стила и честотата на музиката. В YouTube може да намерите много музикални композиции, създадени специално за релаксация и сън. Също така може да се възползвате от помощта на аудиокнигите, защото рядко имаме свободни 1-2 часа за четене на приказки.

5. Следване на рутина

Проучванията показват, че децата, които следват позната рутина преди сън, заспиват по-лесно. Такива домашни ритуали създават усещане за сигурност и спокойствие, а и детето ги асоциира със съня. Препоръчително е то да си ляга по едно и също време, като малко преди това има последователна „програма” като миене на зъбите, слагане на пижамата, малко четене или приказва и целувка за лека нощ.

Вечерна рутина

6. Време навън вместо време пред екрана

Колкото повече часове детето прекарва седейки, толкова по-трудно е да заспи вечер. Движението и слънчевата светлина помагат за регулацията на „вътрешния часовник” и подобряват качеството на нощната почивка. Светлината от лампите и екраните на електронните устройства потиска производството на мелатонин – хормонът, необходим, за да заспим. Ако детето има нужда от нощна лампа, използвайте успокояваща светлина от червено-оранжевия спектър.

 

Редактор: Гергана Стоева
Източници: mommypotamus.com / alaskasleep.com
Снимки: theconversation.com / wellwithinbeauty.com / offthegridnews.com / freepik.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЛюбопитноЛайфстайлЗдравни съветиСпортПсихологияХранене при...ФизиологияСнимкиАлт. медицинаНовиниЛеченияДиетиВидеоИзследванияИсторияБотаникаСпециалистиСоциални грижиРецептиТестовеИнтервютаАнкетиОбразованиеОрганизацииНормативни актовеЗаведенияКлинични пътеки