Начало Съвети Здраво тяло Нетрадиционно Правете 6 пози от йогата, които могат да ви помогнат да заспите незабавно

Правете 6 пози от йогата, които могат да ви помогнат да заспите незабавно

Правете 6 пози от йогата, които могат да ви помогнат да заспите незабавно - изображение

Повечето от нас успяват да заспят веднага, след като си легнат. Други обаче, нямат този късмет. За щастие, съществуват упражнения, способни да успокоят нервната система, да намалят стреса и да отпуснат тялото само в рамките на няколко секунди. Представяме ви 6 лечебни пози от йогата, които да ви помогнат да заспите като бебе.

1. Крака, допрени към стената.

Как да направите позата: Легнете с лице към стената и поставете възглавница под кръста. Повдигнете краката си така, че петите и колената да се намират в една и съща линия, а ръцете да са близо до тялото с длани, обърнати нагоре. Останете в тази позиция в продължение на 2 минути. След това бавно свийте колената и ги "разлюлейте" в двете посоки.

2. По корем.

Как да направите позата: Легнете върху възглавницата по корем и заключете пръсти. Поемете дълбоко въздух, извийте гърба и пръстите на краката и се опитайте да стигнете до петите с ръце. След това бавно се върнете към първоначалната позиция и издишайте. Повторете упражнението 5-10 пъти. Накрая отключете пръстите и отпуснете ръцете.

3. Крака, разтворени в широк ъгъл.

Как да направите позата: Седнете с широко разтворени крака и поставете възглавница пред вас. Изправете гърба и вдишайте дълбоко. След това бавно издишайте и протегнете ръце напред. Легнете върху възглавницата. Вдишайте и издишайте 10 пъти, след което се изправете.

4. Допрени стъпала.

Как да направите позата: Легнете върху възглавницата по гръб, допрете стъпала едно до друго и разтворете колене. Отпуснете ръце и ги поставете близо до тялото с длани, обърнати нагоре. Дишайте дълбоко и равномерно. Останете в тази позиция в продължение на 3 минути.

5. Обръщания в легнало положение.

Как да направите позата: Легнете по гръб, свийте колената и ги съберете. Бавно наклонете краката в едната посока, придържайки ги с ръце. Останете в тази позиция за минута, след което сменете страните. Направете по 2 повторения за всяка.

6. По гръб.

Как да направите позата: Легнете удобно върху възглавницата по гръб. Леко разтворете крака и поставете ръце странично до тялото с длани, обърнати нагоре. Следете гръбнакът и главата да бъдат в права линия. Вдишайте и издишайте дълбоко през носа 3 пъти. След това направете 4 обикновени вдишвания. Може да усетите сънливост и скоро да се насладите на дълбок сън.

Източник: www.brightside.me
Снимка: www.zivame.com
По статията работи: Маргарита Добрева

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЗдравни съветиЛюбопитноСпортАлтернативна медицинаСнимкиЛайфстайлПсихологияХранене при...НовиниФизиологияЛеченияСпорт и туризъмИнтервютаЗаведенияИсторияДиетиМедицински изследванияВидеоБотаника