Начало Съвети Здраво тяло Превенция и лечение на болести Предотвратете появата на стомашни киселини чрез 7 начина

Предотвратете появата на стомашни киселини чрез 7 начина

Предотвратете появата на стомашни киселини чрез 7 начина - изображение

Близо 40% от хората страдат от киселини и в 80% от случаите това състояние се появява вечер. Уморихте ли се да търсите начини за неговото облекчаване? Всъщност да направите това по-лесно, отколкото предполагате. Просто променете някои навици. Представяме ви списък с неща, които може да приложите, за да се отървете от киселините и да предотвратите тяхната поява.

1. Заемете най-добрата позиция за сън

Когато става дума за киселини, позицията, която заемате по време на сън, има значение. За хората, страдащи от подобно състояние, е препоръчително да спят на лявата страна, за да благоприятстват храносмилането. Друг добър начин за облекчаване на киселите е чрез повдигане на горната част на тялото. За целта използвайте възглавница, но не обикновена, а ортопедична. По този начин може да предотвратите преминаването на стомашна киселина към хранопровода.

2. Обърнете внимание на това, което ядете

Избягването на неподходящи храни е най-доброто нещо, което може да направите, за да предотвратите киселините. Такива са цитрусовите плодове, кофеиновите напитки, ментата, доматите, алкохола (особено червеното вино), шоколадът, чесънът, лукът и пикантните подправки. И разбира се, стойте далеч от пакетирани и преработени храни. Колкото по-качествени продукти консумирате, толкова по-лесно може да ги преработите.

3. Обърнете внимание на това как се храните

Спазвайте това правило, ако искате да предотвратите появата на киселини. Яжте бавно, дъвчете хубаво и разделете дневната доза на няколко малки порции. Вместо да консумирате две големи ястия дневно, разполагайте с пет малки. Не приемайте храни, които са прекалено топли или студени. Друго нещо, което трябва да имате предвид, е че трябва да осигурите поне 2 часа между вечерята и съня (и не ходете до хладилника през нощта).

4. Погрижете се за вашето тяло

Това означава да спрете цигарите и алкохола. И да намалите телесното тегло. Трябва да знаете, че здравото тяло допринася за стабилизиране на гастроентерологичните процеси. Последните проучвания показват, че загубата на няколко килограма, може да помогне за облекчаване на киселините. Учените не са сигурни как това действа, но едно от предположенията е, че излишната мазнина оказва допълнителен натиск върху стомаха, карайки течността да се надигне към хранопровода. Затова, ако нито една промяна в начина на живот не помогне срещу киселините, може да обсъдите с вашия лекар методите за понижаване на ИТМ (индекс на телесна маса). Той трябва да бъде под 25.

5. Открийте вашите суперхрани

Хората казват: "Опознай врага", но опознаването на съюзника също е добра идея. Когато става дума за облекчаване и предотвратяване на киселини, тези суперхрани могат да помогнат: плодове (с изключение на цитрусовите), зеленчуци, джинджифил, овесени ядки, месо и яйчени белтъци. Какво е общото между тях? Те не причиняват киселинен рефлукс, помагат на храносмилателната система да функционира правилно и имат ниско съдържание на мазнини. И говорейки за мазнини: в никакъв случай не трябва да ги изключвате напълно от вашата диета. Напротив, просто консумирайте здравословни. Те могат да бъдат открити в зехтина, олиото, авокадото, орехите и лененото семе. Между другото, слънчогледовите семки са чудесно средство за облекчаване на стомашни киселини.

6. Не носете плътно прилепнали дрехи

Може да звучи изненадващо, но това е факт: тесните дрехи и колани оказват допълнителен натиск върху корема и предизвикват повишаване на количеството течност в стомаха. Така че преразглеждането на гардероба може и да не е толкова лоша идея.

7. Намалете нивата на стрес

Стресът оказва негативни влияние върху човешкото здраве. Той може да предизвика киселини преди важна среща или взимане на трудно решение. Опитайте се да направите всичко възможно, за да намалите нивата на стрес: практикувайте йога, запишете се на курс по танци или си вземете домашен любимец.

По статията работи: Маргарита Добрева
Източник: www.brightside.me
Снимка: www.evoke.ie

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияХранене при...Здравни съветиЛеченияАлт. медицинаЛюбопитноИзследванияБотаника