Начало Съвети Здраво тяло Нетрадиционно Премерете обиколката на китката, за да определите типа на тялото

Премерете обиколката на китката, за да определите типа на тялото

Премерете обиколката на китката, за да определите типа на тялото - изображение

Уилям Хърбърт Шелдън създава най-популярната класификация на типове тела. Тя включва ектоморфи, ендоморфи и мезоморфи. Всеки тип тяло се нуждае от специфичен тренировъчен комплекс и диета. Човек може да комбинира няколко, но само един от тях да преобладава. Ето как се хранят и тренират хората с различни типове тела.

Как да определите типа на вашето тяло?

Измерете китката си. Ако нейната обиколка е 15-18 сантиметра, тогава вие сте ектоморф. Ако тя е 17-20 сантиметра, сте мезофор, а ако е повече от 20 сантиметра - ендоморф.

Ектоморфи

Необходими действия: Увеличаване на мускулната маса и оформяне на тялото.

Тренировъчен план: Сплит система на всеки 2 дни. Трябва да работите с 1-2 групи мускули по време на всяка тренировка. Не забравяйте да загреете преди това.

Диета: Консумирайте 8 грама въглехидрати, 4 грама протеини и 2 грама мазнини за всеки килограм тегло. Вашата диета трябва да включва ориз, овесени ядки, тестени изделия, боб, зеленчуци, риба, месо и млечни продукти със средно ниво на мазнини. Изключете сладкишите.

Мезоморфи

 

Необходими действия: Изгаряне на излишните мазнини, увеличаване на издръжливостта и поддържане на формата.

Тренировъчен план: Трябва да разнообразявате тренировките, тежестите, броя на повторенията и посещенията във фитнес залата.

Диета: Приемайте 6 грама въглехидрати, 4 грама протеини и 1,2 грама мазнини за всеки килограм тегло. Трябва да зачестите консумацията на месо, риба, боб и протеинови смеси. Изключете сладкишите и нишестените храни.

Ендоморфи

Необходими действия: Ускоряване на метаболизма, елиминиране на наднорменото тегло и оформяне на тялото.

Тренировъчен план: Аеробни упражнения със средни тежести. Тренировъчните сесии могат да бъда продължителни, за да се ускори метаболизма.

Диета: Консумирайте 2,5 грама въглехидрати, 3,5 грама протеини и 3 грама мазнини за всеки килограм тегло. Трябва да приемате малки порции храна по 4-5 пъти дневно, да броите калориите и да избягвате мазнините (без мазни храни и белтъчини). Плодовете и другите въглехидрати трябва да се консумират само сутрин.

Заключение:

Тези красиви хора са Франк Зане, Арнолд Шварценегер и Джей Кътлър. Те демонстрират как може да постигнете перфектна фигура с всеки тип тяло. Ключът се крие в постоянството!

Източник: www.brightside.me
Снимка: www.aleapopculture.blogspot.bg
По статията работи: Маргарита Добрева

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияСнимкиЗдравни съветиСпортЛюбопитноЛайфстайлХранене при...ДиетиАлтернативна медицинаИсторияРецептиТестовеНовиниПсихологияБотаникаЛеченияПроизводителиКалкулатори