Начало Съвети Здраво тяло Нетрадиционно Приложете древна китайска техника за намаляване на стреса и облекчаване на болките в тялото

Приложете древна китайска техника за намаляване на стреса и облекчаване на болките в тялото

Приложете древна китайска техника за намаляване на стреса и облекчаване на болките в тялото - изображение

Имали ли сте някога такива моменти на работа, в които се чувствате постоянно сънливи и изпитвате болки в гърба, защото сте прекарали прекалено дълго време на бюрото? Ами ако ви кажем, че има техника, способна да подобри здравето, без да е необходимо да прибягвате до употребата на медикаменти?

Това е чигонг. В превод от китайски означава "обработване на жизнена енергия". Чигонг представлява холистична система за координиране на позата и движението на тялото, дишането и медитацията, използвани за обучение в областта на здравето, духовността и бойните изкуства. Тя служи за облекчаване на различни състояния, вариращи от главоболие и хронични заболявания до емоционално разочарование, психически стрес и духовна криза.

1. Жерав, застанал върху един крак

Това упражнение помага за развиване на баланса и гъвкавостта. С негова помощ вие може да разтегнете мускулите, да подобрите кръвообращението и да отпуснете гръбначния стълб. Заемете изправена стойка със събрани пети и леко разтворени пръсти. Кръстосайте и приберете ръце към гърдите. Повдигнете леко десния крак, прехвърляйки тежестта към левия. Допрете опакото на ръцете към челото, след което бавно ги разтворете, заемайки поза на жерав. Направете упражнението 5 пъти. Повторете с другия крак.

2. Неподвижна стойка с вдишване

Това медитативно упражнение подобрява дишането и снабдява организма с жизнена енергия. Застанете изправени и свийте леко колена. Протегнете ръце напред и поемете дълбоко въздух. След това бавно издишайте. Правете упражнението в продължение на 2-5 минути.

  • Забележка: Ръцете трябва да останат на едно и също място по време на неговото изпълнение.

3. Презареждане

Това упражнение може да се прави отделно или като загрявка преди тренировка. То помага за развитие на енергията, силата и благосъстоянието. Заемете разкрачен стоеж. Поставете дясната ръка върху лявото рамо. Свийте леко колената. Прехвърлете тежестта от левия към десния крак, образувайки кръгово движение с ръка. Заемете изходна позиция.

  • Забележка: Обърнете внимание на пръстите - те трябва да бъдат насочени към коремната област.

4. Клек "Китайска стена"

Следното упражнение е много ефикасно за облекчаване на умствени и нервни разтройства. Освен това помага за подобряване на бъбречната функция. Застанете изправени. Наведете тялото напред и свийте колената, опирайки лакти в тях. Заемете изходна позиция.

  • Забележка: Повтаряйте упражнениете толкова пъти, колкото можете, но не забравйте да "слушате" вашето тяло. Експертите препоръчват да започнете с 10 клека и постепенно да увеличите натоварването.

5. Бране на плодове

Това е лесно, но и много ефективно упражнение. То помага за активиране на бъбреците, далака и панкреаса. Заемете изправена позиция. Вдигнете лявата ръка над главата, сякаш се опитвате да откъснете плод от дърво. Внимателно завъртете тялото надясно, прехвърляйки тежестта върху левия крак. Заемете изходна позиция. Повторете упражнението с другата ръка. 

6. Спираловидни движения на цялото тяло

Те помагат за отпускане на мускулите и насърчаване на релаксацията. Застанете в разкрачен стоеж. Протегнете ръце напред. Свийте леко колена. Образувайте кръгови движения към външната част на краката, прибирайки ръце към тялото все едно поемате въздух. Направете 8 повторения. 

7. Навеждане и изправяне

Това упражнение подобрява стабилността на коленните стави. То може да ви научи как да вдигате тежки предмети, без да се нараняте. Заемете изправена позиция. Наведете се и свийте леко колене. Вдигнете ръце над главата и се изправете.

  • Забележка: Уверете се, че коленете не пресичат линията на пръстите и дръжте гърба изправен.

8. Кръгови движения около коленете.

Това упражнение се използва за загрявка преди тренировка. Започнете с лек разкрач, който съответства на широчината на раменете. Свийте леко крака и поставете ръце върху колената. Образувайте кръгови движения в различни посоки, както е показано на изображението, като избягвате да преминавате линията на пръстите на краката.

По статията работи: Маргарита Добрева
Източник: www.brightside.me
Снимка: www.vimbly.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияАлтернативна медицинаЛайфстайлНовиниЗдравни съветиИсторияСнимкиЛюбопитноОрганизацииВидеоРецептиСпортЛеченияНаправления в медицинатаГеографияПсихологияСоциални грижиТестовеХранене при...БотаникаСпециалисти