Начало Съвети Здраво тяло Превенция и лечение на болести Спрете остеопорозата по 4 естествени начина

Спрете остеопорозата по 4 естествени начина

Спрете остеопорозата по 4 естествени начина - изображение

Намаляването на костната плътност е широко разпространен проблем, чието развитие може да остане незабелязано до появата на сериозни проблеми като фрактури и болки в костите. Заболяването засяга изключително голям процент от хората над 50 години, но също така може да възникне в много по-ранна възраст.

Отслабването на костната структура създава сериозен риск от счупвания и може да предизвика изкривявания и дискомфорт. Диетата и упражненията играят централна роля при запазване и подобряване на здравето на костите. За да се спре напредването на остеопорозата е необходимо приемът на медикаменти да бъде съчетан с практикуване на здравословни навици и използване на естествени добавки.

Храни с калий1. Правилно хранене
Нужно е да си набавяте достатъчно протеин, както и да консумирате храни, съдържащи калций, магнезий, фосфор, манган и витамин К. Голяма част от структурата на костите се състои от протеин, затова се придържайте към режим, който ви осигурява достатъчно белтъци. Избягвайте червените меса, сирената, безалкохолните, преработените и пакетираните продукти, защото това са храни предизвикващи реакции на възпаление в организма.

2. Физическа активност
Изключително важно е да не спирате да се движите, защото при остеопороза е добре да натоварвате мускулите, ставите и костите, за да ги поддържате силни. Не всички упражнения са подходящи за състоянието и е добре да избягвате дейности с активно бягане, скачане, навеждане в кръста и усукване на гръбнака.

Подходящи са тренировките за изграждане на мускулатура, упражненията с тежести, плуване, йога, тай чи, пилатес и други.

Тренировки

3. Необходими добавки

  • Магнезий – нужен за метаболизирането на калция.
  • Калций – за оптимално усвояване може да използвате калциев цитрат.
  • Витамин D3 – съдейства за абсорбирането на калция.
  • Витамин К2 – необходим за формирането на протеините, участващи в структурата на костите.
  • Стронций – елемент, спомагащ за укрепването на костите.

4. Здравословни навици
Някои от ежедневните ни дейности могат да имат сериозно отражение върху здравето. При остеопороза е препоръчително да се направят промени за прекратяване на някои нездравословни навици. Добре е да се ограничат солта, газираните напитки, цигарите и алкохола.

БезалкохолниРедактор: Гергана Стоева
Източници: curejoy.com / draxe.com
Снимки: getvisitapp.com / thehealthsite.com / freepik.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЛюбопитноЛеченияЗдравни съветиХранене при...СпортВидеоЗдравни проблемиНовиниЛайфстайлОрганизацииАлт. медицинаИнтервютаФизиологияИсторияБотаникаПсихологияСнимкиТестовеСпециалистиДиетиКлинични пътекиСпорт и туризъмСоциални грижиАнкетиЗаведенияОбразованиеНормативни актовеПроизводителиРецепти