Начало Съвети Околна среда и бит Здрави по време на пътуване 11 експертни съвета за това как да бъдете здрави по време на полет

11 експертни съвета за това как да бъдете здрави по време на полет

11 експертни съвета за това как да бъдете здрави по време на полет - изображение

Пътуването със самолет е един от най-бързите и удобни начини за достигане на желаната дестинация. Всеки път, когато се качвате на борда, виждате чисти седалки и усмихнат кабинен екипаж. Но в тази перфектна среда всъщност имате по-голям шанс да се разболеете, отколкото на което и да е друго място. Искаме да споделим с вас съветите на експертите за това как да бъдете здрави по време на полет и да стигнете до вашата крайна дестинация в перфектна форма.

1. Избягвайте да летите с гипсиран крайник

Самолетите летят на приблизителна височина от 10 километра. Там въздухът е по-разреден, но налягането е много по-ниско, отколкото на земята. Това може да доведе до разширяване на крайниците, спиране на кръвообращението и дори трайно увреждане.

  • Съвет: Ако трябва да летите, се консултирайте с лекар, за да осигури допълнително място в гипса. Или изберете такъв, който се разширява.

2. Избягвайте бактериите по възглавниците и одеялата

Възглавниците и одеялата се използват по няколко пъти. Ето защо те са пълни с бактерии и микроби. Същото важи и за опакованите текстилни изделия. Съществува твърдение, което гласи, че авиокомпаниите пакетират възглавниците и одеялата, без да ги почистват или правят това на няколко дни. Дори изпрани, текстилните изделия се използват предимно в началото на деня и до края те се превръщат в рисков фактор за всеки следващ пътник.

  • Съвет: Носете собствено одеяло или възглавница за врата. Изберете такива, които могат да бъдат изпрани, тъй като по-евтините видове също са способни да предадат микроби.

3. Не докосвайте устата, носа или очите си

Избягвайте да докосвате области като устата, очите и носа. Те са леснодостъпни за микроорганизмите, които очакват да влязат във вашето тяло. Дори миенето на ръцете няма да ви помогне да намалите броя на микробите, заобикалящи ви в самолета.

  • Съвет: Ако не може да се откажете от този навик, се уверете, че разполагате с дезинфекционен препарат за ръце, базиран на алкохол.

4. Намалете шансовете за прихващане на грип чрез почистване на подлакътниците и масичките

Самолетът трябва да се почиства на всеки 30 дни, което означава, че никога няма да разберете дали се качвате на току-що почистен или не. Ако предишният пътник е имал грип, шансовете и вие да го прихванете са високи. Някои служители от кабинния екипаж твърдят, че са видели пътници, които използват масичката, за да сменят пелените на бебето или да си изрежат ноктите.

  • Съвет: Уверете се, че разполагате с пакет от антибактериални мокри кърпички. Забършете масичката, подлакътниците и други твърди повърхности, включително ръцете, с тях.

5. Стойте далеч от кафето и алкохола, за да избегнете десинхроноза и възпаление на пикочния мехур

Избягвайте да пиете кафе и алкохол 12 часа преди и по време на полет. Тези напитки могат да засилят чувството на умора и отпадналост, причинени от часовата разлика. Те водят до дехидратация и като се има предвид, че въздухът в самолета е сух - до двойно по-високо налягане. Освен това кафето може да раздразни пикочния мехур и да ви накара да изпитате чувство на неудобство по време на полет.

  • Съвет: Консумирайте чай, който не съдържа кофеин (като лайка или мента), сок или вода, за да поддържате тялото добре хидратирано.

6. Приемайте повече течности, за да предотвратите инфекция на синусите

Въздухът в самолета може да бъде с 55% по-сух, отколкото във всяко друго затворено пространство. Вашите защитни мембрани и синуси се изсушават. Това води до по-висока уязвимост при развитие на инфекции на синусите или настинка.

  • Съвет: Пийте вода преди и по време на полет. Избягвайте храни с високо съдържание на мазнини и сол, тъй като могат да доведат до дехидратация и да влошат храносмилането (никой не се нуждае от подуване на корема). Заложете на нискомаслените продукти, плодовете и зеленчуците.

7. Дръжте микробите и бактериите далеч от тялото си

Както виждате самолетите са пълни с микроби - от храната и водата, която се поднася, до възглавниците, одеялата и тоалетните, които се използват. Чистачите не разполагат с достатъчно време за правилно почистване между полетите. В резултат на това вие сте изложени на бактерии и микроби, които могат да доведат до пневмония, инфекция и други.

  • Съвет: Ако пътувате често, се опитайте да приемате повече витамин C, тъй като той помага за изграждане на имунитет и устойчивост към микроби. Друг начин за поддържане на имунната система е чрез прием на капки от ехинацея или билков чай.

8. Носете санитарна маска, ако имате слаба имунна система

Дори по време на кратък полет все още се намирате в затворено пространство и бактериите "процъфтяват" в подобни условия. Ако имате слаба имунна система и сте склонни към заболявания, носете санитарна маска. По този начин може да защитите както себе си, така и останалите (в случай, че сте болни).

  • Съвет: Изберете санитарна маска, която може да намерите във всяка аптека. Почистете ръцете си с дезинфектант и ги измийте със сапун, преди да я поставите. Когато премахвате маската, не докосвайте нейната предна част, тъй като тя е замърсена - просто използвайте примките за уши. След това я изхвърлете и измийте ръцете си.

9. Променете графика за сън

Ако планирате да преминете към друга часова зона, би било разумно да коригирате графика си за сън и хранене. Пътувате на изток? Легнете си един час по-рано и правете това в рамките на 2-3 последователни дни преди полет. Запад? Един час по-късно. По този начин може да позволите на вашето тяло да премине плавно през прехода към новата часова зона.

  • Съвет: Сверете часовника си с този от вашата крайна дестинация. Настройте графика за хранене и сън според новата часова зона.

10. Предотвратете лошото кръвообращение

Стоенето на едно място може да доведе до дълбока венозна тромбоза и бавен приток на кръв към вените, което да причини много болезнени съсиреци. Влошеното кръвообращение предоставя чувство на подуване, скованост и студ в крайниците. Носенето на тесни дънки също може да влоши кръвообращението. Прилепналите дрехи около кръста и краката затрудняват работата на сърцето, което изпомпва кръв от и към краката.

  • Съвет: Изберете леко и свободно облекло за вашия полет. Опитайте се да се движите по-често, за да подобрите кръвообращението и да предотвратите проблеми, свързани с него. Дори с повдигането на колената и очертаването на кръгове във въздуха може да постигнете много. Движението на раменете и шията също е полезно.

11. Включете вентилацията, за да избегнете прахови частици

Не изключвайте вентилацията над вас дори да изпитвате студ. Тя помага за предотвратяване на заболявания, които могат да се пренесат по въздушно-капков път, като туберкулоза и менингит. Вентилацията създава собствена бариера, принуждавайки вирусите да стигнат до земята и блокирайки техния достъп до пътника. Освен това повечето HEPA-филтри помагат за отстраняване на близо 99,9% от праховите частици.

  • Съвет: Ако студът стане непоносим, насочете въздушната струя в друга посока, за да не се удря във вас.

По статията работи: Маргарита Добрева
Източник: www.brightside.me
Снимка: www.huffingtonpost.ca

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЗдравни съветиЛюбопитноЛайфстайлСнимкиРецептиХранене при...ПсихологияОрганизацииСпортАлтернативна медицина