Начало Съвети Здраво тяло За жената 4 важни съвета за здравето на жената след 50

4 важни съвета за здравето на жената след 50

4 важни съвета за здравето на жената след 50 - изображение

Ако искаме да се чувстваме здрави, удовлетворени и щастливи, е необходимо да инвестираме време в грижата за себе си. Добрият тонус не е нещо, което е постижимо само когато сме на 20, но определено изисква последователност, профилактика и ежедневни стъпки в тази посока. Факт е, че след 50 организмът функционира малко по-различно и затова е добре да знаем как да посрещнем тези промени и да поемем грижата за здравето си в свои ръце.

1. Обърнете внимание на сърцето си

Проблемите със сърцето са водещата причина за смъртност при жените, затова в никакъв случай не пренебрегвайте здравето на този важен орган. Статистиката сочи, че рискът от усложнения, свързани със сърдечната система, се увеличават с навлизането в менопаузата. Това означава, че е добре да следите нивата на холестерола и кръвното, както и да се запознаете как диетата влияе на тези показатели.

Здраво сърце

Проучвания сочат, че в сравнение с мъжете, жените чакат около 37 минути повече, преди да повикат бърза помощ при болки в областта на сърцето. Това покачва, че жените са по-склонни да отдават такива симптоми на състояние, което не изисква спешна медицинска помощ. При случай на инфаркт, всяка минута е важна, затова не отлагайте консултация при дискомфорт и болка в областта на гърдите, врата, гърба или стомаха, като това може да е придружено от гадене, студена пот, слабост, задух или тревожност.

2. Спорт и общуване за здравето на мозъка

Изследванията показват, че жените, които са физически активни по време на средната възраст, намаляват риска от по-късното развитие на деменция с над 70%. За да се погрижите за сърдечно-съдовата система, метаболизма и когнитивната дейност, е добре няколко пъти в седмицата да отделяте време за движение. Може да се включите в групи за пилатес или йога или просто да си организирате 30-минутни разходки навън. Освен това спортът подобрява настроението и съдейства за отделянето на ендорфини.

Движение

Не ограничавайте социалните си контакти и не спирайте да се събирате с други хора. Проучванията сочат, че това помага за предотвратяване на дегенеративните процеси на мозъка. Това е важно, защото при жените процентът на случаи на Алцхаймер е по-висок.

3. Помислете за вашето хранене и добавки

В този период от живота здравето ни все по-видимо отразява дали се грижим добре за тялото си. Ние наистина сме това, което ядем, затова е време да включим в диета си храни с антиоксиданти, полезни мазнини, витамини и фибри. Оставете сладкото, червените меса и саламите като почерпка за специален повод, а редовно да консумирайте ядки, плодове, зелени зеленчуци, чисти меса, бобови култури и други естествени храни.

Правилно храненеМного е важно да избегнем дефицита на витамини и минерали, защото това не само отнема от енергията ни, но и води до сериозни проблеми с настроението. В тази възраст особено важни са нивата на витамин В12, желязото и калция. Освен това следете витамините В9 и D.

4. Добро време за колоноскопия

Много хора отлагат изследването, въпреки че в него няма нищо страшно. Това е важен тест, който се прави периодично и може да ви спаси от сериозни усложнения. Така могат да се засекат полипи и туморни образувания в дебелото черво и да се вземат навременни мерки за справяне с проблема.

Профилактика на дебелото черво

Редактор: Гергана Стоева
Източници: besthealthmag.ca
Снимки: twentytwowords.com / health.clevelandclinic.org / positivefitness.me / aarp.org / iberogast.com.au

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЛюбопитноЛеченияЛайфстайлТестовеЗдравни съветиПсихологияНовиниХранене при...ИсторияСнимкиАлт. медицинаЗдравни проблемиФизиологияБотаникаСоциални грижиСпортПатологияОрганизацииАнкетиРецептиКлинични пътекиНормативни актовеДиетиСпециалистиЗаведения