Начало Съвети Здраво тяло Превенция и лечение на болести 6 съвета как да се предпазите от сънна апнея

6 съвета как да се предпазите от сънна апнея

6 съвета как да се предпазите от сънна апнея - изображение

Изследвания сочат, че през последните години в световен мащаб нараства процента на хора, страдащи от сънна апнея. Сънната апнея представлява състояние, в което човек спира да диша за около 10 секунди или повече. Когато това се случи, нивото на кислород в мозъка спада и той е принуден да реагира, нарушавайки съня. Има медицински методи, прилагащи се за лечение на този проблем, които трябва да бъдат извършени само след консултация с лекар. Също така налице са и някои аспекти, свързани с начина на живот и ежедневието, които бихте могли да контролирате.

Вижте 6 съвета как да се предпазите от сънна апнея.

1. Контролирайте теглото си

контрол на теглото

Качването на килограми няма никакви здравословни последици за организма. За да не се будите нощем, поддържайте здравословно тегло. Статистиките показват, че хората, страдащи от затлъстяване, са по-често засегнати от сънната апнея, защото се натрупват мазнини в областта на шията и това влияе върху способността за нормално и равномерно дишане.

2. Регулирайте позата, в която спите

поза за сън

Промяната на позицията на тялото, в която спите, може да бъде много ефективно средство за справяне със сънната апнея и други нарушения на съня. Избягвайте да спите по гръб или по корем. Препоръчително е да го правите като лягате на една страна.

3. Избягвайте вредните навици

вредни навици

Все още някои хора вярват, че алкохолът помага да се спи по-дълбоко. Това е напълно погрешно. Пушенето на цигари и пиенето на алкохол биха могли да доведат до задържане на течности в организма и възпаление на дихателните пътища, което е една от водещите причини за развиване на сънна апнея.

4. Приемайте витамини и минерали

витамини и минерали

Техният дефицит в тялото, особено този на витамин D, също допринася за появата на нарушения в съня. Приемът пък на витамин С е способен да редуцира вредата от клетъчни нарушения в организма, които се причиняват от сънната апнея.

5. Снабдете се с овлажнител за въздух

овлажнител за въздух

Устройството би могло да намали хъркането през нощта, тъй като не само поддържа здравословни нива на влажност в стаята, а и пречиства въздуха. Можете също така да втривате няколко капки евкалиптово масло върху гърдите си преди заспиване. Маслото ще успокои запушени гърло и нос и ще отвори дихателните пътища.

6. Използвайте билки и подправки

билки и подправки

Билките, освен много полезни, са напълно безопасни и достъпни. Лайката например предразполага към отпускане на мускулите и стимулира лесното заспиване. Ментата и чесънът пък имат противовъзпалителни свойства, докато канелата е ефективна при лечение на дихателни проблеми, свързани със сънната апнея. Можете да ги приемате по различни начини, като един от най-лесните е под формата на чай преди лягане.


По статията работи: Даниела Дамянова
Източник: myhealthmaven.com
Снимки: myhealthmaven.com, nhs.uk, independent.co.uk, ahchealthenews.com, healthy-family.org

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияАлт. медицинаИзследванияВидеоЛюбопитноЗдравни съветиНовиниИсторияЛайфстайлПсихологияХранене при...ФизиологияСнимкиСпортЛеченияДиетиБотаника