Начало Съвети Околна среда и бит Хранене и готвене 6 начина да се храним здравословно, когато сме навън

6 начина да се храним здравословно, когато сме навън

6 начина да се храним здравословно, когато сме навън - изображение

Какъв по-добър начин да завършим деня от вечеря с любимите ни хора? Комбинацията от добра компания и добра храна е сигурна рецепта за приятно изкарване и разчупване на ежедневната рутина.

За съжаление изследванията показват, че в такива ситуации има много по-голяма вероятност да се храним нездравословно и да изядем по-голямо количество храна. Ако не искате да изпитвате угризения след социална вечер навън, ви предлагаме няколко лесни и практични съвета. 

1. Разгледайте менюто още преди да отидете
За много от нас изборът на ястие е сериозна дилема, защото имаме толкова опции на разположение. Обикновено когато пристигнем вече сме гладни, а и има вероятност се подведем по избора на хората около нас. Ако разгледате менюто на ресторанта в техния сайт, може спокойно да премислите избора си и предварително да решите какво ще поръчате.

Меню

2. Хапнете нещо малко преди да тръгнете
Не е добра идея да излизате гладни, защото така има много по-голям шанс да направите нерационални избори с менюто си. Организмът е устроен така, че когато сме прегладнели, автоматично се насочваме към по-мазни и въглехидратни храни, за да осигурим бърз източник на енергия. Преди да тръгнете може да хапнете морков, плод или шепа ядки и след това по-лесно да контролирате размера на порциите си.

3. Салата и предястие вместо цяла порция
В заведенията ястия като ориз, паста и запеканки често се предлагат в по-голям размер, отколкото сами бихме си сервирали. Казваме си, че няма да изядем цялата порция, но обикновено не е толкова лесно да го приложим на практика. Вместо това може да поръчате едно или две предястия с разумен размер.
Порция ориз4. Напитка вместо десерт
След цяла порция вечеря невинаги е добра идея да прибавим и парче сладкиш. Но това не означава, че изцяло трябва да пропуснем десерта. Вместо торта може да поръчате топъл шоколад, смути, кафе или сок.

5. Пропуснете соса и пържените добавки
Дори да вземете салата или здравословно ястие, понякога добавките към тях носят неочаквано количество мазнини и калории. При поръчката може да поискате порцията ви да бъде без сосове или добавки като пържено месо или картофи. Избягвайте белите сосове и по-добре заложете на малко зехтин или олио.

Салата със сос

6. Задължително вземете салата
Зеленчуците съдържат фибри и голямо количество вода, което ви помага да се заситите. Проучванията показват, че хората, които поръчват салата имат по-добър контрол над количеството храна, което изяждат след това. А също така по този начин се зареждате с полезни витамини и минерали.

Редактор: Гергана Стоева
Източници: healthline.com / rd.com
Снимки: opentable.co.uk / videoblocks.com / bupa.co.uk / applebees.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЗдравни съветиСпортДиетиРецептиХранене при...ЛайфстайлНовиниСнимкиАлт. медицинаЛеченияЛюбопитноПсихологияИсторияАнкетиВидеоТестовеНормативни актовеИнтервютаБотаникаОрганизацииЗаведенияКалкулаториПроизводители