Начало Съвети Околна среда и бит Здрави по време на пътуване 8 правила на таксиметровите шофьори, за които повечето пътници не знаят

8 правила на таксиметровите шофьори, за които повечето пътници не знаят

8 правила на таксиметровите шофьори, за които повечето пътници не знаят - изображение

Нововъзникващите мобилни приложения правят поръчването на такси по-лесен и по-евтин вариант от закупуването на собствена кола. Представяме ви няколко правила, които таксиметровите шофьори следват, отнасящи се за всеки пътник, за да се избегнат неприятните ситуации, които могат да възникнат по време на шофиране.

1. Светофарите са ваш приятел, но задръстването е вашият най-добър приятел.

Повечето таксиметрови компании използват мотото: "Ние ценим вашата безопасност повече от скоростта." Въпреки това много нечестни шофьори тълкуват погрешно това правило в опит да спечелят допълнителни пари. "Вземете най-дългия маршрут. Не забравяйте, че светофарът е ваш приятел, но задръстването е вашият най-добър приятел." Ето защо е по-добре да посочите точните упътвания и маршрута, по който искате да минете, на вашия шофьор.

2. Шофьорът не може да започне разговор с вас.

 

Неписано правило гласи, че водачът на превозното средство не може да започне разговор с вас. Само ако вие го попитате нещо, той може да ви отговори. Но ако пътникът се чувства неудобно, когато слуша монолог за личния живот на водача, има право деликатно да отхвърли своя отговор. В крайна сметка повечето хора наистина се радват на разговор с таксиметровите шофьори, особено за местния район, местата за посещение и неговата работа. Също така се оказва, че времето, политиката и религията не са най-добрите теми за разговор, в които може да се потопите.

3. Шофьорите биват уволянвани заради лош рейтинг.

 

Перфектният рейтинг е 4,6 от 5 точки. Той е такъв навсякъде, освен при мобилните таксита. Шофьор с рейтинг по-нисък от 4,7 точки е забранен. Ето защо, преди да дадете лоша оценка на някога, спрете за момент и помислете дали той наистина го заслужава. Не подценявайте онлайн рейтинга: винаги може да видите до колко се справя даден човек със своята работа.

4. Вие също получавате рейтинг.

 

Може би това не е изненада, но пътниците в Uber също са оценявани. Може да разберете каква е вашата оценка в настройките или да попитате шофьора. Ако сте труден клиент и внезапно усетите вълна от срам и смущение, не се безпокойте: оценката не е толкова важна, освен за придирчивите шофьори (едва ли има такива), които могат да откажат да ви обслужват в последствие.

5. Шофьорът не знае вашата крайна дестинация.

 

Онлайн приложенията изискват заявка за вашата крайна дестинация, но шофьорът научава тази информация едва, след като стигне до мястото на срещата. Преди време в САЩ възниква случай, при който човек нарежда на Uber да отиде до друга държава (шофирането отнема близо 6 часа и струва 583 долара). Ето защо не бива да се изненадвате, ако шофьорът не е доволен от вашата крайна дестинация. Осведомете го предварително, ако вашият маршрут е необичаен.

6. Вашият телефонен номер се пази в конфиденциалност.

 

Независимо от факта, че мобилните таксиметрови шофьори могат да се свързват с вас по всяко време, те не разполагат с вашия телефонен номер. Всички контакти се осъществяват чрез системата на приложението.

7. Минималните разстояния са норма.

 

Возили ли сте се някога за 3 долара? Изглежда, че печалбите на таксиметровите шофьори намаляват с подобни кратки разстояния, но съвременните компании разполагат с определени минимални тарифи, платени от водача при всяко пътуване. Така, достигането на вашата крайна дестинация може да струва 3 долара, но шофьорът да ви поиска 6. Има уловка: той може да даде нисък рейтинг на клиента, ако прецени, че изминатото разстояние е прекалено малко.

8. Грешката не е в шофьора, а в системата.

 

Сложното нещо при таксиметровите приложения е, че системата манипулира своите работници. Например, когато излезете от приложението, се появява известие "Вие сте с 15 долара по-малко до достигане на 300 долара. Наистина ли искате да се откажете?" Такива послания оказват влияние върху човешкото поведение и са предназначени да накарат хората да работят колкото се може повече, за да постигнат неясна цел. Друга особеност на системата е, че мениджърите често се подписват с женски имена и изпращат доста необичайни съобщения на шофьорите като "Хей, тук има игра, която скоро ще приключи. Идваш ли?" Изглежда, че някои мъже имат несъзнателна тенденция никога да не отхвърлят молба на жена.

Източник: www.brightside.me
Снимка: www.stpaulyellowtaximn.com
По статията работи: Маргарита Добрева

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЛайфстайлЗдравни съветиСнимкиПсихологияЛюбопитноСпортАлтернативна медицина