Начало Съвети Здраво тяло Превенция и лечение на болести Ежедневно приемайте тези 10 витамина, за да предотвратите различни заболявания

Ежедневно приемайте тези 10 витамина, за да предотвратите различни заболявания

Ежедневно приемайте тези 10 витамина, за да предотвратите различни заболявания - изображение

Витамините са много важни за вашето здраве. Трябва да ги приемате ежедневно, посредством здравословна и балансирана диета. Ако изберете правилните храни, може да снабдите тялото с всички основни витамини, от които се нуждае. В противен случай е необходимо да прибегнете до употребата на хранителни добавки.

Приемайте достатъчно витамини, защото те са от съществено значение за поддържане на здравето. Ако не искате да си създавате проблеми и да избегнете различни заболявания, добавете следващите храни към вашия списък.

1. Витамин А

Той е чудесен антиоксидант, който е много важен за кожата, тъканите, зъбите и костите. Може да го намерите в спанака, тиквичките, кайсиите, пъпешите и броколите.

2. Витамин B2

Наричан още рибофлавин, той се бори срещу безпокойството, умората и стреса и е от съществено значение за метаболитните процеси, тъй като способства за укрепване на имунната система и подобряване на енергийните нива. Витамин B2 облекчава състояния като афти, напукани устни и възпалено гърло. Добавете яйца, бадеми, прясно мляко, риба, соя и зеленчуци към вашата диета.

3. Витамин B6

Известен още като пиридоксин, той подобрява имунната система и помага за производството на хормони. Освен това регулира нивата на кръвна захар и предотвратява депресия и сърдечно-съдови заболявания. Храните, които съдържат този витамин, са банани, овесени ядки, авокадо, месо и сушени плодове.

4. Витамин B7

Познат е още под наименованието биотин. Витамин B7 помага за синтезиране на мастните киселини. Той нормализира холестерола, като заедно с това подобрява здравето на кожата, косата, клетките и потните жлези. Това вещество е от жизненоважно значение за костите и костния мозък. Неговият дефицит може да доведе до депресия, анемия, сънливост и необичаен сърдечен ритъм. Консумирайте леща, яйца, риба, бадеми, чушки, сладки картофи, кафяв ориз и кисело мляко.

5. Витамин B9

Познат е още като фолиева киселина. Витамин B9 нормализира кръвното налягане. Освен това предотвратява рак, загуба на памет и тревожност. Неговият недостиг при деца може да доведе до проблеми с развитието. За да снабдите тялото с това вещество, консумирайте следните храни: аспержи, зеленолистни зеленчуци, пъпеши, портокали и бирена мая.

6. Витамин B12

Той допринася за метаболизма. Витамин B12 е много важен за протеиновия синтез и клетъчното делен. Освен това облекчава състояние като депресия и други неврологични проблеми. Може да го намерите в рибата, млечните продукти и сиренето.

7. Витамин C

Играе основна роля за поддържане на здрава имунна система. Той може да предотврати инфекции и други заболявания. Витамин C е от основно значение за много телесни функции. Консумирайте домати, цитрусови плодове, чушки, ягоди или картофи.

8. Витамин D

Този витамин помага за абсорбирането на калций в тялото, укрепване на костите и подобряване на зрението. Недостигът на витамин D може да причини сериозни здравословни проблеми. Обикновено се сдобиваме с него чрез слънцето, но може да направим това и чрез консумацията на храни като яйца, мазни риби и млечни продукти.

9. Витамин E

Предотвратява някои видове рак, различни сърдечно-съдови заболявания и катаракта. Той е полезен за кожата, косата и сърцето. Витамин E може да забави процесите на стареене. Опитайте се да консумирате спанак, царевица, бадеми и карфиол.

10. Витамин K

Той е от съществено значение за укрепване на костите и образуване на кръвни съсиреци. Витамин E поддържа здравето на имунната система и стабилизира нивата на енергия. Може да го намерите в соевото или рибеното масла, зеленолистните зеленчуци или пълнозърнестите храни.

По статията работи: Маргарита Добрева
Източник: www.rolloid.net
Снимка: www.everydayhealth.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЛайфстайлСнимкиСъставкиХранене при...ЛюбопитноИсторияФизиологияРецептиЗдравни съветиТестовеАлт. медицинаСпортБотаникаНормативни актовеЛеченияХрани и ястия