Начало Съвети Здраво тяло За жената Кои са важните витамини и добавки за жени

Кои са важните витамини и добавки за жени

Кои са важните витамини и добавки за жени - изображение

Изследванията показват, че повечето жени живеят с дефицит на някои от основните микроелементи, което не само краде от енергията им, но и прави организма по-податлив на болести и инфекции. При съвременния начин на хранене понякога е трудно да си набавим всички необходими вещества единствено чрез диетата.

Добавките могат да балансират липсите в организма и да подобрят тонуса, имунитета, емоционалната стабилност и умствената дейност. Предлагаме ви списък на елементите, които са необходими за жените, а често не присъстват в оптимални количества в организма.

1. Витамини

  • Антиоксидантните витамини С и Е

Тези витамини се борят с действието на свободните радикали, които причиняват болести и стареене на организма. Те защитават здравите клетки от увреждания и мутации, като играят важна роля в поддържането на кожата и зрението. Витамин С също така повишава имунитета.

  • Витамин D3

Проучвания показват, че в Америка повече от 60% от възрастните имат дефицит на витамин D. Една от причините е, че прекарваме много от времето си в затворени пространства. Витамин D е важен за здравето на костите, мозъка и хормоналния баланс.

Витамин D

  • Витамини В комплекс

Витамините В, особено В9 и В12, са необходими за поддържането на добър метаболизъм, енергия и когнитивни функции. Фолиевата киселина (В9) е особено важна при бременност, както за майката, така и за развитието на плода.

  • Витамин К

Сърдечните заболявания са водеща причина за смъртност при жените. Витамин К подпомага сърдечносъдовата система и съдейства за поддържането на здрави кости.

2. Минерали

  • Желязо

Недостигът на желязо е един от най-разпространените дефицити на елементи, особено сред младите жени. Желязото е необходимо за транспортирането на кислород до различните части на тялото. Нуждата от минерала нараства по време на бременност.

Желязо

  • Магнезий

Това е един от най-важните минерали за организма и също много често е в дефицит. Той е необходим за над 300 биохимични процеса в тялото, както и за регулацията на калция, калия и натрия.

  • Калций

Жените са 4 пъти по-склонни към остеопороза. Калият не само подобрява здравината на костите, но и участва в регулацията на сърдечния ритъм, функцията на мускулите, кръвното налягане и холестерола.

3. Омега-3 мастни киселини

Ако рядко консумирате риба, има голяма вероятност да не успявате да си набавите необходимите количества Омега-3 киселини. Западната диета включва храни, богати на Омега-6, които има възпалително действие и има нужда да се балансират чрез прием на полезните Омега-3 киселини.
Омега-3
Редактор: Гергана Стоева
Източници: draxe.com / takecareof.com
Снимки: healtheatingfood.com / freepik.com / altoastral.com.br

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЗдравни съветиНормативни актовеЛюбопитноЕ-тата в хранитеЛеченияТестовеФизиологияСпортЛайфстайлБотаникаХранене при...Храни и ястияСнимкиСоциални грижиНовиниСъставкиИсторияАлт. медицинаРецептиПроизводителиПсихологияПатологияАнкетиОрганизацииКлинични пътекиДиетиСпециалистиЗаведения