Начало Съвети Здраво тяло Нетрадиционно Избягвайте консумацията на тези 9 вида риби

Избягвайте консумацията на тези 9 вида риби

Избягвайте консумацията на тези 9 вида риби - изображение

Всички знаем, че рибата е вкусна и здравословна. Някои видове, обаче, могат да ни предоставят повече вреди, отколкото ползи. Представяме ви 9 риби, които трябва да избягвате или да консумирате възможно най-рядко.

1. Сом.

Сомовете могат да достигнат внушителни размери. За да ускорят техния размер, много рибари ги хранят с хормони (особено рибите, внесени от азиатските страни). Свободното отглеждане на сомове е много по-безопасно и по-хранително.

2. Скумрия.

Скумрията съдържа живак, който не се изчиства, а се натрупва е човешкото тяло, причинявайки различни заболявания. Атлантическата скумрия е най-безопасна в това отношение и вие може да ги консумирате толкова често, колкото желаете.

3. Риба тон.

Риба тон съдържа живак, особено черният и червеният тон. Освен това, в магазините има оскъдно количество от нея, тъй като тя е на изчезване. Всички риби идват от ферми, където се хранят с антибиотици и хормони.

4. Тилапия.

Тилапията не съдържа много здравословни мастни киселини, но концентрацията на вредни мазнини в нея е почти толкова висока, колкото в свинската мас. Прекомерната консумация на тази риба води до повишаване нивата на холестерол и прави тялото по-чувствително към алергени.

5. Змиорка.

Змиорката съдържа голямо количество мазнини. Това й позволява да усвои промишлените и селскостопанските отпадъци с лекота. Американските видове притежават най-високо ниво на интоксикация. Европейските змиорки също са известни с наличие на голямо количество живак.

6. Пангасиус.

По-голямата част от пангасиуса, който може да открием по магазините, се внася от Виетнам (по-точно река Меконг, която се счита за един от най-замърсените водни басейни в света). Това филе съдържа повишено ниво на нитрофуразон и полифосфати.

7. Морска риба Tilefish.

Тази риба е лидер в замърсяването с живак и често се улавя в разрез с правилата, което увеличава риска от хранително отравяне.

8. Лаврак.

Лавракът съдържа достатъчно количество живак. Понякога, когато се използва като филе, вместо лаврак, получавате пангасиус или друга по-евтина риба.

9. Сребърен долар.

Тази риба съдържа гемпилотоксин - восъчна субстанция, която изобщо не се метаболизира. Токсинът не причинява особени щети, но може да доведе до влошено храносмилане. За да намалите нивата на гемпилотоксин, трябва да изпържите или да изпечете рибата на скара.

Тук може да намерите няколко съвета за това как да изберете прясна риба.

Източник: www.brightside.me
Снимка: www.thepauperedchef.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияСнимкиХрани и ястияЗдравни съветиРецептиНовиниДиетиЛюбопитноЛайфстайлСпортИсторияХранене при...