Начало Съвети Здраво тяло За жената Избягвайте тези 6 типа храни по време на бременност

Избягвайте тези 6 типа храни по време на бременност

Избягвайте тези 6 типа храни по време на бременност - изображение

Нормално е по време на бременност да изпитваме желание за по-необичайни храни или изведнъж да спрем да ядем неща, които преди са ни били любими. Но също така е важно съзнателно да избираме с какво се храним, защото това се отразява както на бебето, така и на нашето здраве.

Пълноценната диета помага да се чувстваме по-добре по време на бременност и предпазва бебето от рискови фактори и заболявания. Вижте кои са храните, които е препоръчително да се избягват в този период, защото могат да имат скрити зарази и други негативни последици.

1. Сурови морски дарове и риба, съдържаща живак
Избягвайте сурови храни като риба, суши и миди, защото могат да предизвикат различни инфекции, предизвикани от паразити и бактерии. Те може да са заразени с вредни микроорганизми още от водоизточниците или при процесите на обработка.

Някои риби задържат живак, който е токсичен за човешкия организъм и може да доведе до увреждания. Избягвайте продукти с риба тон, акула и кралска скумрия. Като цяло е препоръчително порциите риба да се сведат до 2 на седмица.

Морски дарове

2. Някои видове месо

  • При готвене се уверете, че месото е добре изпечено и няма останали сурови участъци. Без необходимата термична обработка има по-голям риск за инфекции от токсоплазма, листерия, ешерихия коли и салмонела.
  • Въздържайте се от деликатесни салами и колбаси, защото могат да са заразени с листерия, която преминава през плацентата и води до инфекции. Избягвайте преработените меса от магазина или преди употреба ги загрейте до висока температура.
  • Ограничете месото от вътрешни органи като дроб, защото са богат източник на животински витамин А, който не се препоръчва по време на бременност. Не приемайте такова месо повече от веднъж в седмицата.

3. Храни от заведения за бързо хранене
Такива места имат много ниски стандарти за хигиена и има опасност да доведат до инфекции, стомашни проблеми и дори болести. По-добре опитайте да приготвите тези храни у дома.
Бързи храни4. Храни „боклуци” и захар
Ограничете снаксове, вафли и другите преработени изделия. По време на бременността майката се нуждае от повече хранителни вещества и минерали. Пакетираните храни са бедни на нутриенти, но за сметка на това съдържат излишни калории, консерванти, подсладители, сол и вредни мазнини. Големите количества захар са свързани с понижаване на имунитета, а и тези храни създават киселинна среда в организма.

5. Сурови яйца или кълнове
Суровите яйца могат да съдържат бактерии, които да доведат до неприятни инфекции и да отслабят имунната система. Суровите кълнове са полезни, но се отглеждат във влажна среда, благоприятна за развитието на бактерии.

6. Неизмити плодове и зеленчуци
Винаги внимателно измивайте свежите плодове и зеленчуци, за да премахнете вредните микроорганизми, идващи от почвата. Изрязвайте добре местата, където има обелвания и наранявания.
Измити плодове
Редактор: Гергана Стоева
Източници: healthline.com / mayoclinic.org / momjunction.com
Снимки: donerkonner.com / freepik.com / foodrevolution.org

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЗдравни съветиЛюбопитноЛеченияЛайфстайлСнимкиАлт. медицинаХранене при...ФизиологияОрганизацииДиетиБотаникаРецептиНормативни актовеПроизводителиПсихологияИнтервютаСпортНовиниСпециалистиТестовеАнкетиВидеоИсторияЗаведенияКалкулаториСоциални грижиСтатистически проучванияНаучни публикацииКлинични пътекиПатологияИзследванияЗдравни проблеми