Начало Съвети Околна среда и бит Хранене и готвене Кои са петте храни, които диетолозите не ядат

Кои са петте храни, които диетолозите не ядат

Кои са петте храни, които диетолозите не ядат - изображение

Повечето специалисти смятат, че не е проблем от време на време да си позволяваме и храни, които не попада в графата „здравословно”. Доброто здраве не е резултат на постоянни лишения, а балансиран подход и умерени количества. Все пак има продукти, които не предлагат никакви ползи и дори отключват вредни процеси в организма.

Вижте кои са петте популярни храни, които диетолозите съветват да изключите от менюто си.

1. Продукти с маргарин, хидрогенирани мазнини и растителни масла
Частично или изцяло хидрогенираните мазнини преминават през сложен химичен процес на обработка с водород, висока температура и налягане. Консумирането на такива вещества е неестествено за организма, те не могат да бъдат адекватно обработени и предизвикват вредни реакции.

2. Пакетирани бонбони (за смукане, желибони и други)
Едно пакетче бонбони съдържа впечатляващо количество захар, без да предлага други полезни хранителни вещества и микроелементи. Консумацията на такива продукти води единствено до резки промени в нивата на кръвната захар и прием на празни калории и изкуствени химикали като оцветители и консерванти.
Бонбони3. Деликатесни салами и кренвирши
Такъв тип преработени меса обикновено съдържат нискокачествено месо, високо количество мазнини и сол, изкуствени добавки и вредни съединения като нитрати и карагенани. Такива съставки водят до покачване на холестерола и повишен риск от рак. Те не предлагат почти никакви необходими и полезни хранителни вещества.
Салам4. „Изкуствени” кетчуп и майонеза
Кетчупът и майонезата, които можете да откриете в големи туби на ниски цени, са богати на изкуствени овкусители, подобрители и консерванти. Там почти няма следи от естествени продукти и с тях ще получите единствено завишена доза захар или мазнини.
Кетчуп5. Диетични храни
Продуктите без захар и мазнини обикновено са обогатени с други добавки, за да запазят вкуса и консистенцията си. Често сладките „диетични” продукти всъщност нямат захар, но съдържат много мазнини и изкуствени подсладители, които не са добри за стомашната флора. Затова винаги проверявайте етикета.

Редактор: Гергана Стоева
Източници: marieclaire.com / rd.com
Снимки: freepik.com / shawacademy.com / parmasausage.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЗдравни съветиСпортСнимкиЛайфстайлАлт. медицинаЛюбопитноХранене при...ФизиологияЛеченияДиетиОрганизацииБотаникаРецептиНормативни актовеПроизводителиНовиниПсихологияИнтервютаТестовеСпециалистиИсторияВидеоАнкетиЗаведенияКалкулаториСоциални грижиСтатистически проучвания