Начало Съвети Здраво тяло Нетрадиционно Колко трябва да ходите всеки ден, за да започнете да губите тегло?

Колко трябва да ходите всеки ден, за да започнете да губите тегло?

Колко трябва да ходите всеки ден, за да започнете да губите тегло? - изображение

Много от нас спортуват, ходят на фитнес, спазват различни диети... И през цялото това време дори не осъзнават, че ежедневните разходки, както показват редица изследвания, са не по-малко ефективни срещу излишните килограми.

Как да превърнем разходката в тренировъчно обучение?

Основните фактори, които оказват влияние върху изгарянето на калории по време на ходене, са изминатото разстояние, скоростта и телесното тегло. За най-добри резултати трябва да спазвате редовен график и да използвате крачкомер. Това устройство показва какво разстояние сте изминали през деня. Ако то е голямо, но все пак не губите тегло, може да изчислите колко стъпки да добавите.

Колко стъпки да правим дневно, за да започнем да отслабваме?

Тази приблизителна оценка може да ви помогне да направите свой собствен график (имайте предвид, че той зависи от вашите индивидуални характеристики, начин на живот, хранителни навици и здравословно състояние):

100 калории = 2000 стъпки = 1,6 километър
1 килограм = 140 000 стъпки = 7000 калории = 112 километра

Начини за удължаване на разходките:

  • Опитайте се да не шофирате или да взимате автобус.
  • Приберете децата си от училище. 
  • Спрете да използвате асансьори и ескалатори. 
  • Разходете кучето си за по-дълго време.

За да направите разходките по-интересни, опитайте следното:

  • Вземете някой приятел с вас.
  • Слушайте любимата си музика или аудиокасета. 
  • Разходете се из непознати места и изберете нови маршрути.

През зимата може да продължите да тренирате у дома, ако имате бягаща пътека. Тя ще ви позволи да гледате филми и телевизионни предавани, докато поддържате форма.

Как да се разхождаме правилно?

Имайте предвид, че вашите крачки са неравномерни и могат да варират от 30 до 90 сантиметра. За да пресметнете тяхната дължина, трябва да покриете площ от 10-20 метра с равномерни темпове, броейки стъпките. Разделете разстоянието в сантиметри (1000 или 2000) на броя на крачките, които сте направили.

  • По-малко от 70 крачки/минута

За здрав човек това темпо няма да доведе до тренировъчен ефект. То се препоръчва за хора, които се възстановяват от инфаркт или страдат от тежка стенокардия.

  • 71-90 крачки/ минута (3-4 километра)

Препоръчва се за хора със сърдечно-съдови заболявания.

  • 91-110 крачки/минута (4-5 километра)

Добро натоварване на тялото, подходящо за всеки здрав човек.

  • 111-130 крачки/минута

Чудесно упражнение за тялото, но дори при здрави хора е трудно да поддържат такова темпо дълго време.

Правилата на ходенето

  1. Започнете с леко натоварване, като постепенно увеличите продължителността и темпото (първо увеличете продължителността на ходене, а след това и темпото). Важно е натоварванията да бъдат съобразени с вашето здраве.
  2. Практикувайте редовно ходене. Една разходка седмично няма да окаже кой знае какво въздействие върху вашето тяло. Ако не може да я правите всеки ден, то поне 2-3 пъти седмично. Разходките могат да се осъществяват по всяко удобно за вас време, но не по-рано от 1-1,5 час след хранене. 
  3. Консултирайте се с вашия лекар и преминете медицинска преглед. Повторете 1-2 пъти годишно. 
  4. Следете вашата стойка по време на ходене. Торсът и раменете трябва да бъдат изправени, а коремът - стегнат.

Помнете, че бавната разходка на кратки разстояния е безполезна, докато бързата разходка на дълги разстояния може да причини вреда, ако я взимате неподготвени.

Източник: www.brightside.me
Снимка: www.mnn.com
По статията работи: Маргарита Добрева

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЛюбопитноЗдравни съветиАлтернативна медицинаЛайфстайлСпортСнимкиДиетиХранене при...ТестовеНовиниПсихологияРецептиЛеченияБотаникаИсторияКалкулаториПроизводители