Начало Съвети Здраво тяло Нетрадиционно Консумирайте пребиотици за здрав стомах и имунитет

Консумирайте пребиотици за здрав стомах и имунитет

Консумирайте пребиотици за здрав стомах и имунитет - изображение

Напоследък темата за пробиотиците доби популярност и те се превърнаха в истински здравословен тренд. В сянката им обаче остават пребиотиците – диетични фибри, познати като олигозахариди, които са необходими за съществуването на пробиотичните бактерии.

Пребиотиците са важни за поддържането на здравословната чревна флора, защото служат за гориво на стомашните бактерии, отговарящи за храносмилателните функции. Те представляват несмилаеми фибри, които пробиотиците (микроорганизмите в стомаха) използват чрез процесите на ферментация.

Пребиотиците са необходими за поддържането на баланса и разнообразието на полезните стомашни бактерии като лактобацилите и бифидобактериите. Те съдействат за поддържането на по-ефективно храносмилане и добър имунитет.

Храни с пребиотици

  • За здрав стомах

Пребиотиците стимулират растежа на пробиотиците и така помагат на организма да балансира нивата на вредните бактерии и токсините в стомаха. Храните с несмилаеми фибри подхранват и увеличават броя на добрите бактерии, които ги използват за производството на късоверижни мастни киселини. Тези съединения подобряват състоянието на стомашните стени, регулират нивата на електролитите и помагат за облекчаване на храносмилателни проблеми като диария, констипация и раздразнения.

  • Подобряват имунитета

Приемът на пребиотици води до положителни промени в композицията на стомашната среда, което намалява риска от инфекции, възпаления и растеж на патогени и вредни бактерии. Те спомагат за по-доброто усвояване на хранителните вещества и намаляване на киселинността.

  • Източници

Пребиотици могат да се набавят на таблетки в съчетание с пробиотици, както и от някои видове храни. Някои от продуктите, съдържащи несмилаеми фибри, включват: лук, праз, недоузрели банани, ябълки, какао, ечемик, овесени ядки, аспержи, листа от глухарче и ленено семе.

Редактор: Гергана Стоева
Източници: draxe.com / healthline.com
Снимки: iberogast.com.au / eatdrinkpaleo.com.au

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЛайфстайлЗдравни съветиЛеченияЛюбопитноБотаникаНаучни публикацииАлт. медицинаТестовеНовиниПроизводителиХранене при...ИсторияЗаболявания (МКБ)СимптомиСнимкиФизиологияРецептиСпортИзследванияМикробиологияДиетиОрганизацииСпециалистиНормативни актовеСоциални грижи