Начало Съвети Околна среда и бит Хранене и готвене Консумирайте термогенни храни за засилване на метаболизма

Консумирайте термогенни храни за засилване на метаболизма

Консумирайте термогенни храни за засилване на метаболизма - изображение

Метаболизмът зависи както от индивидуалните особености на организма, така и от начина на живот, който водим. Външни фактори като движението и диетата имат голям ефект върху скоростта и ефективността на изгарянето на калории.

Храните, които изискват повече енергия, за да бъдат преработени от тялото, се наричат термогенни. Това наименование идва от процеса термогенеза, при който за храносмилане на храната се отделя енергия, която се превръща в топлина.

Вижте кои храни имат най-силен термогенен ефект и са подходящи при режим за отслабване или поддържане на теглото.

1. Месо с ниско съдържание на мазнини
От трите хранителни групи протеините имат най-силно термогенно действие и неслучайно често присъстват в различни диети. Препоръчително е да се избира бяло нетлъсто месо като пилешки или пуешки гърди, както и някои видове риба.
Пилешко филе2. Яйца
Те са засищащи и богати на хранителни вещества. Яйцата са източник на протеин, а жълтъкът е богат на важни нутриенти. Ако имате проблем с холестерола, може да консумирате само белтъците.

3. Кофеин
Продуктите, съдържащи кофеин, също имат висок термогенен ефект. Кафето не само потиска апетита, но и има стимулиращ ефект върху други процеси в тялото, като води до ускоряване на пулса и темповете на дишане. Зеленият чай съдържа комбинация от кофеин и катехини, които засилват термогенезата.

Зелен чай

4. Зелени зеленчуци
В тази категория попадат зеленчуци с ниско съдържание на нишесте, а за сметка на това богати на вода и фибри. Тук се включват целина, зелена салата, карфиол, зеле, маруля, броколи и други подобни зеленчуци.

5. Подправки
Пикантни добавки като лют черен пипер, черен пипер и люти чушки имат термогененно действие и имат положителен ефект върху чувството на ситост и окисляването на мазнините.

Куркумата също има положително въздействие върху метаболизма, а освен това има още много други ползи за организма.

Чили

6. Кокосово масло
То съдържа предимно средноверижни мастни киселини, които засилват термогенезата и изгарянето на мазнини. Маслото може да замести други видове олио и мазнина, но не трябва да се приема в големи количества, защото подобно на тях съдържа високо количество калории.

Редактор: Гергана Стоева
Източници: livestrong.com / care2.com / gymjunkies.com
Снимки: rastellimarket.com / bbcgoodfood.com / rusticana.com.au / homegymr.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЛюбопитноЗдравни съветиАлтернативна медицинаСпортЛайфстайлБотаникаДиетиЛеченияХранене при...ОрганизацииРецептиНормативни актовеПроизводителиИсторияПсихологияТестовеЗаведенияСнимкиКалкулаториВидеоАнкетиИнтервютаНовиниКлинични пътекиМедицински изследванияФизиологияСпециалистиСоциални грижиСтатистически проучвания