Начало Съвети Здраво тяло Превенция и лечение на болести Консумирайте 13 вида ядки и семена всеки ден, за да бъдете здрави

Консумирайте 13 вида ядки и семена всеки ден, за да бъдете здрави

Консумирайте 13 вида ядки и семена всеки ден, за да бъдете здрави - изображение

Ядките и семената са познати в много култури като закуска или хранителна добавка. Научните изследвания доказват, че тези продукти са важна част от здравословното хранене. Ако редовно консумирате поне някои видове, вашето тяло ще се чувства много по-добре. Представяме ви най-популярните и полезни ядки и семена, които доказват своята ефективност в борбата срещу заболяванията.

1. Ленено семе

Според изследванията, лененото семе е чудесно за здравето, тъй като неговият химичен състав действа с няколко направления едновременно.

Химикалите, които съдържа този натурален продукт, представляват естествени хормони, наречени фитоестрогени. Те са ефективни срещу ракови заболявания, включително такива на гърдата и простатата.

Лененото семе е богато на фибри. Естествените влакна покриват стомаха и предпазват от възпаление. Една супена лъжица ленено семе съдържа близо 2 грама Омега-3 мастни киселини, които имат положителен ефект върху сърдечно-съдовата система.

2. Сусам

Сусамът притежава химичен състав, който понижава кръвното налягане, като заедно с това предотвратява инсулт, инфаркт и бъбречна недостатъчност.

Този натурален продукт съдържа голямо количество антиоксиданти. Те не могат да бъдат открити почти никъде другаде. В допълнение, химикалите помагат за намаляване на вредния холестерол.

Високото наличие на масла в семената подобрява състоянието на кожата, косата и ноктите.

3. Тиквени семки

Те съдържат голямо количество аргинин. Тази аминокиселина помага за разширяване на кръвоносните съдове и подобряване на кръвообращението, като заедно с това предотвратява хипертония.

Въпреки факта, че тиквените семена са калорични, те съдържат много протеини, които лесно се абсорбират от тялото и нормализират нивата на кръвна захар.

Високите количества витамин A и E, отговорни за еластичността на кожата, обясняват защо са толкова популярни в козметичната индустрия.

4. Бадеми

Тези ядки нормализират новото на липиди в кръвта и намаляват риска от развитие на сърдечно-съдови заболявания при пациенти с диабет.

Те се използват за лека закуска или преди основно хранене. Освен това служат като естествено средство за намаляване на мазнините. Тъй като са алтернатива на животинските протеини, бадемите предоставят чувство на ситост и намаляват риска от преяждане.

5. Орехи

Орехите, които съдържат голямо количество минерали, са известни по цял свят. Те намаляват риска от сърдечно-съдови заболявания и коронарна болест на сърцето.

Тези ядки помагат за облекчаване на симптомите, свързани с възрастовите нарушения. Освен това са чудесни източници на токоферол. Това вещество предпазва мъжете от рак на простатата.

6. Слънчогледови семки

Слънчогледовите семки са богати на серни протеини. Те са изключително полезни за мускулната и костната тъкан. Освен това притежават антиоксидантни, антимикробни и противовъзпалителни ефекти. Слънчогледовите семки се използват ефективно за предотвратяване на бронхиални и белодробни инфекции.

7. Шамфъстъци

В сравнение с другите ядки, шамфъстъците съдържат много по-малко мазнини и калории, но имат високи нива на киселина, калий и каротеноиди - химикали, които притежават антиоксидантни и противовъзпалителни свойства.

Те се използват като лека закуска и могат да помогнат за контролиране на теглото, защото намалява чувството на глад.

8. Кашу

Тези ядки съдържат голямо количество желязо. Те предпазват от развитие на анемия и нормализират нивата на кръвна захар при хора с диабет.

Хората, които прилагат интелектуален труд, трябва да консумират кашу по-често, защото намалява умората, тъй като съдържа фосфор и тиамин.

Тези ядки притежават противовъзпалителен ефект. Те насърчават имунната система и предпазват тялото от грип.

9. Лешници

Лешниците са богати на витамин B, който помага за укрепване на костите и мускулите и подобрява работата на имунната система.

В допълнение, наличието на органични киселини повишава нивата на холестерол, като заедно с това предотвратява развитието на сърдечно-съдови заболявания.

10. Фъстъци

Това са едни от най-популярните ядки в нашия списък. Те съдържат полифенол, който предпазва клетките от свободните радикали и предоставя младежки вид на кожата.
Фъстъците са богати на линолева киселина, способна да намали нивото на холестерол и да предотврати склерозата.

Ядките може да се използват по време на диета. Те намаляват глада и дори служат като средство за заместване на основното хранене.

11. Бразилски орехи

Бразилските орехи помагат за подобряване на храносмилането, тъй като съдържат голямо количество фибри и имат почистващ ефект върху червата.

Тези ядки са богати на селен. Той взима участие в производството на клетки, отговорни за имунната система. Ненаситените мазнини в бразилските орехи намаляват драстично нивата на кръвна захар и предпазват от диабет и атеросклероза.

12. Пекани

Тези ядки са много калорични. Следователно, могат да предоставят голямо количество енергия. те съдържат витамин Е, който предпазва тялото от негативния ефект на околната среда и слънчевата радиация.

Пеканите са богати на витамин B. Те подобряват състоянието на кожата, косата и ноктите. Техният химически състав помага за регулиране нивата на тестостерон и благоприятства репродуктивната система.

13. Семена от чия

Тези малки семена имат положителен ефект върху човешкото тяло. Те са ценни източници на мастни киселини, като Омега-3 и Омега-6, необходими за правилното функциониране на сърцето. Освен това понижават нивото на холестерол и предотвратяват запушването на кръвоносните съдове.

Семената от чия са полезни за жените, особено по време на климакс. Наличието на витамин B в тях защитава от различни дерматологични заболявания.

Така че, ако консумирате някой продукт от този списък, определено може да предоставите положителен ефект върху тялото. Просто изберете ядките, които ви допадат най-много и не прекалявайте с тях, тъй като са калорични. Придържайте се към препоръчителния дневен прием от 30 грама, за да бъдете здрави и в добра форма.

По статията работи: Маргарита Добрева
Източник: brightside.me
Снимка: drkellyann.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияРецептиЛюбопитноЗдравни съветиХранене при...Храни и ястияАлт. медицинаЛайфстайлДиетиСнимкиБотаникаЛечения