Начало Съвети Здраво тяло Нетрадиционно Набавете си аминокиселини за повече енергия, сила и настроение

Набавете си аминокиселини за повече енергия, сила и настроение

Набавете си аминокиселини за повече енергия, сила и настроение - изображение

Протеините са градивните блокове на човешкото тяло, а от своя страна аминокиселините изграждат протеините. Те не са необходимост само за спортистите, а цялостно съдействат за поддържането на добро физическо и психическо здраве.

Аминокиселините са органични съединения, които тялото използва за формирането на протеини, както и за растежа и възстановяването на тъканите. Освен това те са свързани с производството на енергия. Тялото се нуждае от 20 различни аминокиселини, които се делят на заменими и незаменими.

  • Незаменимите аминокиселини не се синтезират естествено в организма и се набавят чрез храна или добавки. Те включват метионин, треонин, триптофан, левцин, изолевцин, лизин, фенилаланин и валин.
  • Заменимите аминокиселини също са много важни, но те се произвеждат от тялото и няма нужда да се приемат чрез хранителни източници.

Вижте защо аминокиселините ни помагат да се чувстваме в оптимална форма и как можем да си ги набавим:

1. За изграждане на мускули
Изследванията показват, че верижно разклонените аминокиселини (ВСАА) съдействат за регенерацията и натрупването на мускулна маса. Те подобряват кръвообращението към мускулите и стимулират растежа на клетките им. Аминокиселините се приемат като добавка от много спортисти с цел по-ефективни тренировки и възстановяване.
Спорт2. За повече енергия и тонус
Шведско изследване показва, че аминокиселините спомагат за намаляване на умората и подобряване на умствената дейност след физическо натоварване. Те имат положителен ефект при изтощение, стрес и отпадналост. Триптофанът е необходим за производството на серотонин, който е известен като „хормона на щастието” и участва в регулацията на настроението и съня.

3. За силен имунитет
Аминокиселините помагат за поддържането на имунната система и енергията на организма. Глутаминът подобрява имунитета и помага при справянето със стресови фактори и болести.

  • Източници

Най-добрите хранителни източници на аминокиселини са животинските протеини. Това са меса като телешко, свинско, пуешко, пилешко, както и яйцата. Те могат да осигурят пълната гама от есенциални аминокиселини.

За разлика от тях растителните протеини са непълни и е необходимо да се комбинират, за да осигурят всички нужни аминокиселини. Храните, от които могат да се набавят включват соя, леща, боб и ядки като бадеми и орехи. От зърнените култури киноата включва всички незаменими аминокиселини, а други пълнозърнести култури като пшеницата и оризът могат да се използват като допълнителен растителен източник на непълни протеини.
Храни с аминокиселини
Редактор: Гергана Стоева
Източници: stylecraze.com / healthline.com
Снимки: simplysupplements.co.uk / freepik.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияФизиологияЛюбопитноЗдравни съветиЛеченияСпортХранене при...ПсихологияЛайфстайлСнимкиИнтервютаАлт. медицинаНовиниСпециалистиТестовеДиетиСъставкиБотаникаИзследванияРецептиСпорт и туризъмСоциални грижиАнкетиОбразованиеЗаведенияОрганизацииНормативни актовеПроизводители