Начало Съвети Околна среда и бит Хранене и готвене Набавете си витамин В12 с 6 вида храни

Набавете си витамин В12 с 6 вида храни

Набавете си витамин В12 с 6 вида храни - изображение

Често чуваме, че се нуждаем от повече витамин В12. А знаем ли каква е функцията на този елемент и как може да си го набавим? Витамин В12 е толкова важен, защото участва в производството на червени кръвни клетки, синтеза на ДНК и поддържането на нервната система.

Когато нивата му в организма намалеят, се появяват симптоми като умора, депресия и проблеми с паметта. Витамин В12 се съдържа предимно в животинските продукти, а ние ви предлагаме списък на храните с най-високо съдържание на елемента.

1. Телешко месо
Телешкото е отличен източник на витамин В12, а освен това съдържа и други ценни витамини от В групата. Около 100 грама месо могат да покрият необходимия дневен прием както на В12, така и на минералите цинк и селен.
Телешко2. Агнешки дроб и бъбреци
Агнешки дроб и агнешки или телешки бъбреци предлагат голяма доза от елемента, но като алтернатива може да се използва и пилешко, пуешко, свинско и телешко месо. Те също са богат източник на витамина и могат да покрият необходимата дневна доза.

3. Морски дарове

Миди

  • Миди и скариди

Морските дарове са добър източник на протеин, желязо и антиоксиданти. Всъщност мидите и скаридите имат много високо съдържание на витамин В12, като една порция може да покрие около 80% от дневния прием.

4. Риби

  • Херинга, риба тон, сардини

Херингата и сардините също са заредени с В12, а една консерва риба тон набавя 50% от дозата ви за деня.

Риба

  • Скумрия, пъстърва, сьомга

Тези риби съдържат високо ниво В12, както и ценни Омега-3 мастни киселини. Те са добър източник на протеин, минерали и полезни мазнини.

5. Яйца
Яйцата предлагат цели протеини, аминокиселини и витамини В2 и В12.

6. Млечни продукти

Ементал

  • Ементал, котидж, мляко

Сред сирената най-много В12 съдържа ементал, а след него се нарежда и по-нискомасленото сирене котидж. Една чаша мляко покрива около 18% от дневния прием.

Редактор: Гергана Стоева
Източници: healthline.com / dietitians.ca / draxe.com
Снимки: purelyintegrative.com / delish.com / bonappetit.com
epicurious.com / president.uk.com / culturecheesemag

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЗдравни съветиЛеченияИсторияСнимкиЛюбопитноФизиологияЛайфстайлРецептиНормативни актовеХранене при...СпортНовиниАлт. медицинаСъставкиИзследванияПсихологияИнтервютаСпециалистиТестовеДиетиБотаникаХрани и ястияСоциални грижиАнкетиОрганизацииСтатистически проучванияЗаведенияПроизводители