Начало Съвети Здраво тяло За детето Научете детето на 5 здравословни навика на хранене

Научете детето на 5 здравословни навика на хранене

Научете детето на 5 здравословни навика на хранене - изображение

Навиците, които изграждаме като деца, често продължават да ни следват, когато пораснем. Статистиката сочи, че все повече млади хора имат проблеми, свързани с нездравословния начин на живот. Правилните навици се усвояват много по-лесно в ранна възраст – използвайте това време, за да инвестирате в здравето на детето си.

Предлагаме ви няколко идеи за изграждане на добра култура на хранене:

1. Равномерно разпределени хранения
Погрижете се децата да имат редовна и адекватно разпределена програма от основни хранения и малки закуски. Това им помага да останат енергични през деня и дори може да ви спаси от киселото настроение. Ако детето закусва рано, е нормално да огладнее, преди да е станало време за обяд, Предвидете лека закуска като плод, фреш или малък мюсли бар за периода между 10:30-11 часа. Добре е предварително да сте помислили и за пълноценна следобедна закуска около 15-16 часа, вместо на момента да се купи парче пица или снакс.
Разпределяне на порциите2. Добро хранене извън къщи
Много хора имат практиката, когато се хранят навън (ресторант, бързо хранене и т.н.), да не обръщат внимание на качеството на храната. Поръчват се пържени специалитети, големи порции с десерт и газирани напитки. Дори когато ядем навън, можем да правим добри избори в храненето си. Ако поръчате пица, комбинирайте със салата. Избягвайте да вземате подсладена напитка и десерт едновременно. Може да насочите децата към ястия, съдържащи месо и зеленчуци, вместо паста със сос.

3. По-малко преработените продукти
Пакетираните продукти нямат ползи за здравето и носят излишни мазнини, захари, консерванти и оцветители. Пригответе полезен домашен сандвич или малка кутия с удобно нарязани зеленчуци. Научете детето да избира храната, която купува от магазина. По-добре е да се ориентира към по-малко обработени продукти като обикновени солети, мюсли блок, бисквити без пълнеж и глазура, пълнозърнести продукти.
Полезни храни4. Качествени протеини
Протеините са важен елемент в менюто на подрастващите, но също така е необходимо те да бъдат качествени и разнообразни. Наблягайте на нетлъсти меса като пилешко филе или чиста говежда кайма и избягвайте продукти като кренвирши, луканки и деликатесни салами. Намалете свинското и включете риба и растителни протеини като боб, грах, нахут и леща. Често децата ги избягват, но лесно може да ги добавите в салатата или към месото.

5. Зеленчуци за всяко хранене
Салатата носи витамини и ценни фибри, които осигуряват дълготрайна ситост. На всяко основно хранене предлагайте свежи зеленчуци, което помага за контрола на порциите. Също така детето ще се засити по-добре със следобедната закуска, ако към нея има малко нарязани моркови, краставици или ябълка. Не е нужно да го принуждавате да яде зеленчуци и плодове, които не харесва. Открийте кои са любимите му съставки за салата и ги включвайте редовно в менюто.
Плодове

Редактор: Гергана Стоева
Източници: superhealthykids.com / webmd.com
Снимки: freepik.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЗдравни съветиЛайфстайлЛюбопитноПсихологияОрганизацииСоциални грижиЛеченияНовиниСнимкиИнтервютаОбразованиеАнкетиХранене при...РецептиСпортАлт. медицинаНормативни актовеФизиологияСпециалистиТестовеДиетиИсторияЗаведенияКлинични пътекиИзследванияБотаника