Начало Съвети Здраво тяло Превенция и лечение на болести Не избягвайте тези вкусни изкушения, защото освен безвредни, са и полезни

Не избягвайте тези вкусни изкушения, защото освен безвредни, са и полезни

Не избягвайте тези вкусни изкушения, защото освен безвредни, са и полезни - изображение

В стремежа си към здравословно хранене, ние често игнорираме много храни, които са посочени като вредни от диетолозите. Всъщност балансираната диета не включва само зеленчуци и нискомаслени сирена. Представяме ви списък с храните, които трябва да приемате ежедневно, за да поддържате добро здраве.

1. Бекон.

Беконът съдържа селен, който предпазва клетките от увреждане. Той е богат на витамин B и фосфор. Тези хранителни вещества са от съществено значение за нормалното функциониране на нервната система. Беконът е безценен източник на протеини, които служат като градивни елементи за кожата, косата и мускулните клетки. Той е особено полезен за бременни жени: помага за развитието на мозъка на плода.

2. Картофи.

Картофите съдържат калций, натрий, витамин C и D и много фибри. Фибрите насърчават загубата на тегло чрез разпространение на хранителни вещества, които осигуряват нормално функциониране на храносмилателната система и дълготрайна ситост. Освен това те намаляват нивото на холестерол в кръвта, а витамин C подсилва имунната система.

3. Какао.

Какаото съдържа калций и калий. Те помагат за укрепване на костите, насърчават работата на сърдечно-съдовата система , поддържат нервната система и стимулират свиването на мускулите. Медта се грижи за метаболизма, увеличава енергията и подмладява кожата. Освен това е необходима за нормалното функциониране на нервната система.

4. Шамфъстък.

Шамфъстъкът е богат на витамин E и L-аргинин, които подобряват здравето на сърцето. Този натурален продукт е подходящ за поддържане на гъвкави артерии и нормална плътност на кръвта. Наличието на антиоксиданти в него предпазва кожата от стареене. Лутеинът и зеаксантинът намаляват риска от загуба на зрение.

5. Кетчуп.

Доматеният кетчуп има високо ниво на ликопен, който предотвратява развитието на ракови клетки. Той блокира окисляването на мазнини в кръвоносните съдове и намалява риска от сърдечно-съдови заболявания. Витамин A помага за подобряване на зрението и действа като средство за предотвратяване на слепота.

6. Масло.

Маслото е източник на мастни киселини, които са много важни за нашите тела. Последните изследвания показват, че този натурален продукт няма нищо общо с риска от развитие на сърдечно-съдови заболявания и не представлява опасност за нашето здраве.

7. Кленов сироп.

Кленовият сироп е богат на антиоксиданти. Той помага за поддържане на силна имунна система и предпазва тялото от вредни влияния. Кленовият сироп е добро средство за предотвратяване на анемия, тъй като насища кръвта с кислород. Манганът поддържа мозъка активен и благоприятства невроните.

8. Фъстъчено масло.

Фъстъците са богати на витамин B6 и B12, които са от съществено значение за доставянето на кислород към телесните тъкани. Витамин B6 помага за снабдяване на мускулите с хранителни вещества. Според последни изследвания, витамин B3 (ниацин), съдържащ се във фъстъченото масло, способства за намаляване на риска от болестта на Алцхаймер с близо 70%.

9. Бял шоколад.

Белият шоколад съдържа линолова киселина, която поддържа здравето на кръвоносните съдове и предотвратява риска от развитие на хипертония. Освен това тя може да ви спаси от подагра. Шоколадът е богат на флавоноиди, които са много полезни за мозъка. Те помагат за развие на паметта, както в краткосрочен, така и в дългосрочен план.

10. Уиски.

Консумацията на уиски подобрява функциите на мозъка. Тази напитка съдържа антиоксидант, който помага на организма да предотврати растежа на раковите клетки, да поддържа имунната система и да се справи с болестите. Уискито намалява коагулацията на кръвта и е добро средство за предпазване от сърдечно-съдови заболявания.

11. Саке.

Сакето съдържа аминокиселини, които помагат за предотвратяване на остеопороза. Тази напитка е богата на пептиди. Те намаляват риска от развитие на болестта на Алцхаймер, редуцират кръвното налягане и предотвратяват хипертония. В резултат на това, пептидите предпазват от сърдечен удар, ангина и инфаркт.

Източник: www.brightside.me
Снимка: www.cetusnews.com
По статията работи: Маргарита Добрева

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЗдравни съветиСнимкиЛайфстайлНовиниЛюбопитноСоциални грижиХранене при...ДиетиСпортРецептиАнкетиНормативни актовеФизиологияИнтервютаОрганизацииСтатистически проучванияПсихологияЛеченияАлт. медицинаЗаведенияБотаникаПроизводители