Начало Съвети Здраво тяло Нетрадиционно Открийте 9 храни, които са безопасни за консумация дори през нощта

Открийте 9 храни, които са безопасни за консумация дори през нощта

Открийте 9 храни, които са безопасни за консумация дори през нощта - изображение

За някои хора яденето през нощта е кошмар, а за други - повод за непрестанни шеги. Въпреки това, процесът може да бъде доста лесен и безвреден, ако заместите поничките и деликатесите със здравословни продукти като сирене и пуканки. Представяме ви списък с 9 храни, които може да приемате не само през деня, но и през нощта.

1. Сирене

Харвардските учени предупреждават, че преяждането може да бъде също толкова вредно за съня, колкото глада, затова препоръчват да ядете нещо леко за вечеря - например няколко парченца сирене, които са достатъчно вкусни, за да задоволят вкусовите рецептори и да не затруднят храносмилането.

2. Кисело мляко

Според хранителните експерти, киселото мляко е подходящо за лека закуска, защото е бедно на мазнини, но богато на протеини. Проучванията показват, че този натурален продукт не само засища тялото, но и насърчава изгарянето на калории през деня.

3. Крекери

Пълнозърнестите крекери могат да се консумират, без да причиняват големи вреди на здравословния сън. Те съдържат така наречените бавни въглехидрати, които засищат тялото за по-дълго време.

4. Пуканки

Ерика Канал, хранителен експерт, съветва хората, които обичат да похапват нощно време, да ядат пуканки без сол (около една купичка). Този тип храна няма да окаже негативно влияние върху фигурата.

  • Допълнителен съвет: Ако искате, може да овкусите пуканките с чесън или черен пипер на прах.

5. Яйца

Едно варено яйце съдържа близо 75 калории. Този натурален продукт е подходящ за консумация през нощта. Според Ерика Канал, подобен тип закуска може да ви позволи да забравите за глада и да предотврати добавянето на допълнителни сантиметри към талията.

6. Зеленчуци

Ако предполагате, че може да се събудите през нощта, за да се насладите на лека закуска, но осъзнавате, че един вид храна няма да ви бъде достатъчен, пригответе предварително някакво ястие като зеленчукова салата например.

Препоръчваме да приемате повече зеленчуци, защото съдържат въглехидрати, които засищат дълго време (в случая до сутринта).

7. Ябълково пюре с канела

Карен Борсари, специалист по здравословно хранене, препоръчва консумация на ябълково пюре с канела за тези, които искат да хапнат нещо сладко през нощта. Това ястие не само убива апетита към кифли и понички, но и намалява нивото на орексин - хормон, способен да контролира покачването на телесното тегло.

8. Черешов сок

Разбира се, имаме предвид прясно изцеден черешов сок. Проучванията показват, че тази напитка не само засища тялото, но и оказва положително влияние върху качеството на съня, правейки го по-дълбок и по-продължителен.

9. Банан

Въпреки факта, че този плод се храносмила изключително бързо, няма вероятност да ви събуди повторно през нощта. Истината е, че бананите съдържат много калий и магнезий, които насърчават храносмилането. Освен това са богати на мелатонин, хормон, отговорен за доброто качество на съня.

Бонус: Най-лошите нощни закуски

  • Простите въглехидрати като сладкиши и тестени изделия нарушават съня и водят до покачване на теглото.
  • Алкохолът дехидратира тялото и понякога повишава телесната температура. Освен това насърчава производството на урина, което води до често събуждане през нощта и ходене до тоалетна. 
  • Солени и пикантни храни. Те ви карат да ставате нощно време, за да пиете чаша вода. По този начин вредят не само на тялото, но и на съня.

Редактор: Маргарита Добрева
Източник: brightside.me
Снимка: menshealth.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЛюбопитноЛайфстайлСнимкиЗдравни съветиДиетиПсихологияХранене при...ФизиологияАлт. медицинаСпортНовиниЛеченияВидеоИзследванияИсторияБотаника