Начало Съвети Здраво тяло Златната възраст Подобрете паметта и концентрацията с тези 4 лесни упражнения

Подобрете паметта и концентрацията с тези 4 лесни упражнения

Подобрете паметта и концентрацията с тези 4 лесни упражнения - изображение

Редовните упражнения помагат за поддържане на добра фигура и забавят процесите на преждевременно стареене. Това важи за всички органи в нашето тяло, включително мозъка. Представяме ви 4 лесни упражнения, които могат да ви помогнат да насърчите паметта и други когнитивни функции в напреднала възраст.

1. Многоцветен текст.

Пред вас има списък с думи, написани в различни цветове. Започнете с най-горната, изричайки на глас нейния цвят. Когато стигнете до края на списъка, отново назовете цвета на всяка дума, само че в обратен ред. В началото тази задача може да ви се стори трудна, тъй като участъците, отговорни за възприемането на текста и възприемането на цветовете, се намират в различни полукълба на мозъка.

  • Полезни ефекти: Това упражнение помага за предотвратяване болестта на Алцхаймер чрез установяване на нови връзки между полукълбата/подобрява концентрацията и способностите за "превключване" на вниманието.

2. Таблица Шулте.

Концентрирайте се върху числото 19, разположено в центъра на квадрата. Вашата цел е да намерите числото 1, а след това и останалите числа във възходящ ред, фиксирайки погледа си на всяко едно от тях. В последствие може да начертаете своя собствена таблица (не забравяйте да подредите числата на случаен принцип). Алтернативно може да потърсите таблици Шулте в интернет.

  • Полезни ефекти: Увеличава скоростта за прием и обработка на информация и развива периферното зрение.

3. Жестове с пръсти.

Нагласете пръстите на дясната си ръка, за да направите знака "мир", като заедно с това направите знака "ок" с лявата ръка. След това променете разположението на пръстите, така че лявата ръка да показва "мир", а дясната "ок". Повторете упражнението няколко пъти. След това го направете с двете ръце наведнъж.

  • Полезни ефекти: Тренира вниманието и развива способността за бързо преминаване от една задача към друга.

4. Бимануално синхронно писане.

За това упражнение имате нужда от два листа хартия и два цветни молива. След като приготвите материалите, започнете да рисувате геометрични фигури с двете ръце едновременно. Също така може да изписвате букви или думи (при условие, че броят на символите е еднакъв за двете ръце).

  • Полезни ефекти: Синхронното писане учи мозъка да се справя едновременно с много задачи, като заедно с това стимулира активността на двете полукълба.

Известният невролог, Лорънс Кац, разработва система от упражнения, които да помогнат за поддържане функциите на мозъка в зряла възраст. Ето някои съвети от неговите книги:

  • Опитайте се да изпълнявате вашите ежедневни ритуали (като например, миене на зъби или сресване на косата), използвайки недоминантната си ръка.
  • Когато си взимате душ или извършвате други рутинни дейности, правете всичко със затворени очи.
  • Редовно променяйте маршрутите, които използвате, за да отидете до работа, магазина или други редовни дестинации. 
  • Докато гледате филм, се опитайте да изключите звука и да разчитате жестовете и движенията на актьорите, за да разберете какво говорят.

Източник: www.brightside.me
Снимка: www.verywell.com
По статията работи: Маргарита Добрева

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЗдравни съветиЛюбопитноАлтернативна медицинаХранене при...ПсихологияБотаникаЛайфстайлНовиниСнимкиСпорт