Начало Съвети Здраво тяло Нетрадиционно Подобрете съня чрез 16 лесни начина

Подобрете съня чрез 16 лесни начина

Подобрете съня чрез 16 лесни начина - изображение

Понякога може да прекарате целия ден в копнеж за добър сън, но когато дойде момента, вие си лягате и оставате будни в продължение на часове. Стресът от ежедневието превръща това в често срещан проблем за хиляди от нас. Ако и вие имате подобен опит, приложете някои от следните идеи, описани по-долу. Доказано е, че всяка една от тях може да ви помогне да се наспите добре през нощта и да се почувствате свежи и енергични на сутринта.

1. Консумирайте храни, богати на магнезий.
Изследванията показват, че магнезият играе ключова роля за постигане на добър сън през нощта. Опитайте се да консумирате храни, богати на съответния минерал като тиквени семки, спанак и други. Също така може да приемате добавки половин час преди лягане.

2. Вземете си малка дрямка през деня.
Препоръчителното време за взимане на дрямка в следобедните часове е от 10 до 30 минути. Всеки по-дълъг период крие риск от попадане в дълбока фаза на съня, което може да доведе до чувство на замаяност след събуждане.

3. Използвайте спалнята само за сън и отдих.
Асоциирайте леглото само с дейности, които свързват спалнята с релаксация. Сън и секс, да. Работа и сметки, не толкова.

4. Поддържайте спалнята леко охладена.
Идеалната температура на помещението трябва да варира между 15 и 23 градуса по Целзий. По-високите изменения могат да доведат до чести събуждания и лек сън.

5. Вземете си гореща вана или душ преди лягане.
По този начин може да способствате за релаксиране на ума. В допълнение, повишаването и намаляването на телесната температура предизвиква сънливост.

6. Събуждайте се по едно и също време всеки ден.
Точно така. Най-добрият начин да направите това е да си лягате по едно и също време всеки ден. Така може да се придържате към последователно време за събуждане, дори в почивните дни. Нередовното лягане и събуждане може да доведе до безсъние.

7. Компенсирайте липсата на сън.
Стояли сте до късно през последните няколко нощи? Добавете допълнителни часове към времето за сън, за да възстановите организма си и да се насладите пълноценно на деня.

8. Не се въртете в леглото.
Не може да заспите? Ако сте останали будни в продължение на повече от 20 минути, станете от леглото и се опитайте да извършите някоя релаксираща дейност като четене на книга или слушане на нежна музика. Мислейки си, че няма да може да заспите, вие допринасяте още повече за вашата тревожност и в крайна сметка превръщате всичко това в порочен кръг.

9. Проверете аптечката.
Някои лекарства могат да доведат до нарушаване на съня. Помислете дали този случай се отнася за вас. Консултирайте се с лекар за възможни странични ефекти и как да се справите с тях.

10. Дръжте будилника далеч от лицето си.
Следенето на времето в действителност може да доведе до повече стрес и да попречи на съня. Освен това, изкуствената светлина от електронните устройства може да обърка нашия циркаден ритъм, карайки тялото ни да си мисли, че трябва да остане будно.

11. Възползвайте се от полезните свойства на лавандулата.
Този аромат действа чудесно срещу безсъние. Запалете ароматни пръчици или използвайте етерични масла от лавандула, за да се насладите на спокоен сън.

12. Използвайте прогресивна мускулна релаксация.
Започнете с краката. Разтегнете мускулите, задръжте позицията за няколко секунди, след което отпуснете. Правете това за всяка мускулна група в тялото, започвайки от краката до главата. Практикуването на медитация през нощта, която включва фокусиране върху дишането, също може да помогне в подготовката на тялото за съня.

13. Блокирайте светлината.
Ярката светлина, по-точно "синята светлина", излъчвана от повечето електронни устройства, може да допринесе за смущения в съня. Проверете за специални очила, които блокират синята светлина и помагат да се наспите през нощта.

14. Вземете си малко свеж въздух.
Излагането на дневна светлина помага за регулиране на вътрешния часовник на организма. Освен това поддържа умората през деня до минимум, което води до по-голяма сънливост преди лягане.

15. Пийнете нещо топло.
Макар да не е медицински доказано, консумацията на чаша топло мляко, горещ шоколад или чай може да помогне за насърчаване на релаксацията и подобряване на съня.

16. Поставете скилидка чесън под възглавницата си.
Да, правилно сте прочели. Серните съединения, съдържащи се в чесъна, имат успокояващ ефект и могат да помогнат за подобряване на качеството на съня. Ароматът на този зеленчук е силен и тежък. Въпреки това, след няколко дни ще свикнете с него и ще може да спите спокойно, без дори да го забелязвате.

Източник: www.brightside.me
Снимка: www.dailyburn.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияХранене при...Здравни съветиСнимкиЛюбопитноПсихологияЛайфстайлАлтернативна медицинаЛеченияНовиниСпортИсторияБотаникаДиетиМедицински изследвания