Начало Съвети Здраво тяло Нетрадиционно Подсилващо хранене при изтощение и адреналинова умора

Подсилващо хранене при изтощение и адреналинова умора

Подсилващо хранене при изтощение и адреналинова умора - изображение

Натоварването и стресът в ежедневието могат да доведат до дисбаланс и неприятни симптоми като отпадналост, ниско кръвно и замаяност. Преумората ни кара да се чувстваме потиснати и да изпитваме засилен апетит именно към нездравословните храни, които няма да повлияят добре на състоянието ни.

Правилното хранене има важна роля при справянето със силно изтощение и стрес. Теорията за адреналиновата умора още не е официално доказана. Поддръжниците й сред специалистите смятат, че при хронично претоварване, надбъбречните жлези не успяват да произведат оптималното количество хормони, необходими да се чувствате добре.

Ето няколко съвета за пълноценно хранене, когато преминавате през период на продължително физическо или психическо напрежение и умора.

  • Препоръчителен режим:

Балансираната диета дава енергия и микроелементи на организма ви, които помагат за бързото възстановяване. Включете качествени въглехидрати, мазнини с полезни Омега-3 мастни киселини и добро количество протеин. Не пропускайте хранения, а поддържайте кръвната захар стабилна без да оставяте големи гладни интервали като после компенсирате с повече и по-некачествена храна.

Не пропускайте плодовете и зеленчуците, защото те имат тонизиращ и хидратиращ ефект. Избирайте чисти нетлъсти меса за добра ситост, а като допълнителен източник на протеин включете култури като грах, боб и леща. Комбинирайте със сложни въглехидрати като пълнозърнести хляб, ориз и макарони. Добавете свежест с големи салати, към които може да прибавите яйца, но се ограничете до малко количество сирене.

 Храни

  • Избягвайте:

Когато сме уморени, изпитваме най-силно желание за храни с отчетливо сладък или солен вкус. Това най-често са преработени изделия, които имат минимална хранителна стойност за тялото. Пропуснете изкуствените пакетирани храни и най-вече ограничете кафето и захарта. Бързите храни предизвикват високи пикове и спадове в нивата за кръвната захар, а освен това често са дехидратиращи и не предлагат ценни микроелементи.

Те ви карат да се почувствате добре на мига, но след това оставят тялото да се справя с куп нездравословни съставки и много малко истинско гориво. Отбягвайте тестени изделия от бяло брашно, пържени храни и продукти с високи количества захар и сол. Заместете газираните напитки с плодове, чайове и много вода.

По статията работи: Гергана Стоева
Източници: healthline.com / draxe.com
Снимки: nutrologyonline.com / countryliving.com

Още по темата:

0.0, 0 гласа

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияХранене при...Здравни съветиПсихологияЛюбопитноЛайфстайлСпортИнтервютаСнимкиФизиологияАлт. медицинаНовиниЛеченияСпециалистиТестовеДиетиАнкетиБотаника