Начало Съвети Здраво тяло За жената Подсилете косата с 5 хранителни добавки

Подсилете косата с 5 хранителни добавки

Подсилете косата с 5 хранителни добавки - изображение

Често отделяме много време в избора на шампоан и маска за подхранване, но всъщност красотата на косата започва отвътре. Ако искаме силна коса, първо имаме нужда от определени витамини и микроелементи. За да насърчим растежа, е добре да познаваме добавките, които осигуряват на тялото ни необходимите средства за поддържането на здрав скалп и блестяща коса.

1. Омега-3 мастни киселини
Това е една от топ съставките за подсилване на косата. Омега-3 мастните киселини подхранват косъма, спомагат за растежа му и се борят с възпаленията, които водят до косопад. Може да си осигурите нужната доза с храни като сьомга, риба тон, бяла риба, яйчен белтък, лешници и конопено семе. Омега-3 мастни киселини може да си набавите и под формата на капсули или с таблетки рибено масло.

Омега-3 мастни киселини2. Цинк
Елементът се използва при третирането на различни видове косопад, защото подсилва фоликулите на косата. През 2013 изследване показа, че контролна група от пациенти с 4 различни типа косопад има по-ниски нива на цинк в организма в сравнение с контролната група здрави хора.

Цинк
3. Витамини В комплекс (В5 и В7)
Биотин и В5 също съдействат за възстановяването на косата се използват като добавки при лечението на косопад. В7 помага за подсилването на косъма, увреден от употребата на сешоар и преса, излагане на слънце или често миене с шампоан. Витамин В5 подпомага функцията на надбъбречните жлези, които допринасят за растежа на косата. Може да си набавите витамините с таблетки или чрез храни като яйца, пилешко, телешко, авокадо, бобови култури, ядки и картофи.

В комплекс

4. Желязо
Изследванията показват, че косопадът и слабата коса са едни от последиците при дефицита на желязо. Това е широко разпространено състояние и е добре периодично да се проследяват нивата на минерала в организма. Храните, които съдържат желязо, включват спанак, яйчен жълтък, телешко, бял и черен боб.

Желязо5. Витамин D
Космените фоликули са изключително чувствителни към действието на хормоните, а витамин D е хормон, който влияе на калциевата хомеостаза, имунната система и клетъчна диференциация. За да получите нужната доза от витамина, е нужно да прекарвате известно време на слънце и да консумирате храни като сьомга, бяла риба, майтаке гъби или печурки.

Витамин D

По статията работи: Гергана Стоева
Източници: draxe.com
Снимки: autismspeaks.org / health.com / well-beingsecrets.com / infopartika.com / watchfit.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЗдравни съветиЛеченияЛюбопитноЛайфстайлИсторияСпортБотаникаСнимкиСъставкиХранене при...ФизиологияТестовеАлт. медицинаРецептиНормативни актовеХрани и ястияНовиниПроизводителиИнтервютаОткрития