Начало Съвети Здраво тяло Нетрадиционно Разберете какво се случва с тялото, когато спрете да ядете месо

Разберете какво се случва с тялото, когато спрете да ядете месо

Разберете какво се случва с тялото, когато спрете да ядете месо - изображение

Дебатите за ползите и недостатъците от вегетарианството изглеждат безкрайни. Не искаме да влизаме в спор или да заемаме страна. Ние отхвърляме моралните аспекти и обсъждаме отказа от месо от научна гледна точка. Това са 10 промени, които настъпват в тялото, когато спрете да консумирате този хранителен продукт.

1. Започвате да сваляте килограми

Хората, които отказват месото, могат да свалят близо 5 килограма. Освен това, няма нужда да броят калории и да засилват своята тренировъчна програма. Зеленчуковата диета може да се справи чудесно с всичко това.

2. Броят на защитните бактерии в червата се увеличава

Чревната флора на хората, които консумират месо, се различава от тази на вегетарианците. Според данните вторият тип разполагат с повече защитни бактерии в организма. Въпреки това, чревната флора има нужда от време, за да се реорганизира и подобри. В началото може да се появи подуване и прекомерен метеоризъм, тъй като червата и панкреаса се адаптират към храната, базирана на растителни продукти и се усеща недостиг на ензими.

3. Кожата изглежда по-здрава

Много вегетарианци отбелязват, че тяхната кожа се подобрява: пъпките, акнето и черните точки изчезват. Учените казват, че заместването на месото с плодове и зеленчуци води до пълно изчерпване на токсините в организма. Подобна детоксикация оказва чудесно въздействие върху кожата.

4. Ставате по-енергични

Едно от най-важните неща, които хората забелязват, след като спрат да консумират месо, е, че се чувстват много по-енергични. "Бяхме напълно изтощени вечер, дори когато прекарвахме цял ден в офиса. Сега се нуждаем от добра тренировка, за да се почувстваме уморени.", казват вегетарианците. Това не е изненадващо, защото подобна диета не само може да ви помогне да свалите килограми и да премахнете токсини, но и да почувствате известна лекота.

5. Рискът от сърдечно-съдови заболявания намалява

Връзката между червеното месо и сърдечно-съдовите заболявания е открита отдавна. Американски учени установяват, че кератинът в този хранителен продукт предизвиква химични реакции, които оказват негативно въздействие върху сърцето. Интересното е, че при вегетарианците е по-малък рискът от развитие на хипертония, диабет и колоректален рак.

6. Холестеролът намалява с една трета

Отказът от консумация на месо води до намаляване на холестерола в кръвта. Подобен ефект може да се наблюдава при прием на лекарства. В този случай липсват странични ефекти: единственият е, че ставате все по-здрави. При хора с атеросклероза е силно препоръчително да приемат повече плодове и зеленчуци.

7. Вашите "добри" гени работят по-добре

Учените установяват, че условията на околната среда засягат работата на нашите гени. Те се делят на два вида: "добри" и "лоши". Ако водите нездравословен начин на живот, "лошите" гени започват да работят по-бързо. Това води до развитието на хронични заболявания и затлъстяване. Здравословният начин на живот подобрява работата на "добрите" гени и на цялото тяло.

8. Възможно е да настъпи хранителен дефицит

Ако спрете да консумирате месо, може да се сдобиете с недостиг на йод, желязо и витамин D и B12. Въпреки това, учените твърдят, че придържането към диета, богата на бобови растения (боб, леща), ядки, плодове, зеленчуци и зърнени храни, води до възстановяване на баланса в организма. Нещо повече - витамините и добавките могат да се използват за справяне с хранителните недостатъци.

9. Може да не усещате вкуса на храната

Цинкът е основен елемент, който е отговорен за усещането на вкусовете. Той може да бъде открит предимно е стридите и червеното месо. Вегетарианците трябва да намерят друг полезен източник на този елемент. Ядките, бобовите растения, зърнените и млечните продукти съдържат необходимото количество от него. Вегетарианците трябва да набавят още 50% от препоръчителния дневен прием на цинк заедно със своето хранене.

10. Мускулите се нуждаят от повече време, за да се възстановят

Протеините са от съществено значение за укрепване и възстановяване на мускулния корсет след тренировка. И двата вида (животински и растителни) се справят добре с тази задача. Имайте предвид, че растителните протеини имат нужда от повече време, за да започнат да действат. Диетолозите препоръчват на спортистите, които са вегани и вегетарианци, да ги приемат веднага след тренировка, защото се абсорбират по-бързо и по-лесно.

Източник: www.brightside.me
Снимка: www.awarenessdays.com
По статията работи: Маргарита Добрева

5.0, 2 гласа

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЛюбопитноЛайфстайлРецептиДиетиАнкетиНовиниЗдравни съветиХрани и ястияСнимкиХранене при...Социални грижиНормативни актовеАлт. медицинаСпортБотаникаЛечения