Начало Съвети Здраво тяло Нетрадиционно 6 техники за постигане на добър сън само в рамките на няколко часа

6 техники за постигане на добър сън само в рамките на няколко часа

6 техники за постигане на добър сън само в рамките на няколко часа - изображение

Вероятно всеки от нас иска да удължи денонощието с още няколко часа, за да има повече време за сън. Представяме ви 6 специални техники, способни да ви предоставят близо 22 часа свободно време дневно. Не забравяйте да се консултирате с вашия лекар, ако решите да приложите някоя от тях, особено ако работата ви изисква повишена концентрация. В края на статия може да намерите бонус, който да ви помогне да се събудите навреме и да се чувствате отпочинали.

1. Техника за сън на нашите предци - 6 часа.

Формула: 4 часа (първа фаза) + 2 часа (втора фаза) = 6 часа

Нашите предци спят в две фази, разделени от период на будност. Този период се счита за специално време и се е използва за духовна практика, размишление и четене. Ако искате да опитате многофазен сън, това е възможно най-добрата опция, която може да бъде допълнена с 30-минутна дрямка за адаптация.

2. Техника за сън "Димаксион" - 2 часа

Формула: 30-минутна дрямка на всеки 6 часа = 2 часа

Бъкминстър Фулър представя най-ефективната формула за сън, която се състои във взимането на дрямка в продължение на 30 минути през период от 6 часа (4 пъти дневно). Той твърди, че никога преди не се е чувствал толкова енергичен. Две години по-късно известният изобретател се подлага на медицински преглед и заявява, че се намира в перфектно здраве. Това е най-екстремният цикъл на съня.

3. Техника за сън "Суперчовек" - 2 часа

Формула: 20-минутна дрямка на всеки 4 часа = 2 часа

За много хора това е ефективна и удобна техника. Тя, обаче, има един недостатък: не може да нарушавате графика и да пропускате дори един период на сън. В противен случай може да се чувствате сънливи и уморени. Този метод вдъхновява творчеството на Леонардо да Винчи и Салвадор Дали.

4. Техника за сън "Сиеста" - 6,5 часа

Формула: 5 часа през нощта + 1,5 часа през деня = 6,5 часа

Уинстън Чърчил, един от най-великите британци, спазва този график. Той си ляга в 3:00 сутринта, става в 8:00 и следобед отново заспива за около час. "Трябва да спите някъде между обяд и вечеря. Преоблечете се и си легнете. Аз винаги правя така. Не мислете, че ще работите по-малко, защото спите през деня. По този начин вие може да постигнете много повече.", пише той.

5. Техника за сън "Тесла" - 2 часа и 20 минути

Формула: 2 часа през нощта и 20 минути през деня = 2 часа и 20 минути.

Изключителният физик и изобретател Никола Тесла спи само 2 или 3 часа дневно. Той работи през нощта и често използва тази техника за сън, която по-късно е кръстена на негово име.

6. Техника за сън "Всеки човек" - 3,5 часа

Формула: 2,5 часа през нощта и 3 пъти по 20 минути през деня = 3,5 часа

Учени изследват съня на бебета, възрастни и животни. Слоновете, например, спазват график, наречен "Всеки човек" и спят средно 2 часа дневно: 1 час през нощта и 3 или 4 пъти по 15 минути през деня. Между периодите на дрямка трябва да има еднакви интервали. Този график се счита за гъвкав и лесен за адаптиране. Освен това, краткият сън може да бъде пропускан, без това да оказва негативен ефект върху здравето.

Бонус: Кога да си легнете, за да се събудите ведри и отпочинали на време?
Ако не сте готови за екстремни експерименти със съня, но все пак искате да се събудите без усилия, може да изчислите периода, през който вашето тяло се намира във фаза на бързо движение на очите.

Източник: www.brightside.me
Снимка: www.treehugger.com
По статията работи: Маргарита Добрева

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЛайфстайлЗдравни съветиСнимкиЛюбопитноПсихологияХранене при...Алтернативна медицинаСпортНовиниЛеченияДиетиМедицински изследванияИсторияБотаника