Framar.bg 0
В целия сайт
В целия сайт
Е-аптека
Продукти
Медиа
Здравни новини
Любопитно
Интервюта
Презентации
Научни публикации
Видео
Анкети
Енциклопедия
Заболявания
Симптоми
Анатомия
Алтернативна медицина
Медицински изследвания
Лечения
Физиология
Патология
Ботаника
Микробиология
Медицински журнал
Фармакологични групи
Справочник
Специалисти
Здравни заведения
Образование
Спорт и туризъм
Аптеки
Здравни организации
Нормативни актове
Производители
Кл. пътеки
Здравни проблеми
История
Хранене
Храни и ястия
Хранителни съставки
Хранене при
Диети
Рецепти
Е-тата в храните
Съвети
Lifestyle
Спорт
Психология
Соц. дейности
Интерактивни
0
Е-аптека Промоции
Здравна библиотека
Здравни проблеми Медицинска енциклопедия Заболявания Симптоми и признаци Алтернативна медицина Анатомия Медицински изследвания Лечения Физиология Патология Ботаника Микробиология Фармакологични групи Медицински журнал Взаимодействия История на медицината и фармацията Здравето А-Я
Диагностик
Здравна помощ
Здравен справочник Специалисти Здравни заведения Аптеки Институции и организации Клинични пътеки Нормативни актове Производители Образование Спорт и туризъм Социални грижи Форум Консултации
Здравна медия
Здравни новини Любопитно Интервюта Видео Презентации Научни публикации Анкети Бъди активен Кампании
Здраве и начин на живот
Хранене Хранене при... Рецепти Диети Групи храни и ястия Съставки Е-тата в храните Спорт Съвети Психология Лайфстайл Интерактивни
За нас
За Фрамар За реклама Статистика Общи условия Партньори Екип Кариера Адреси на аптеки Фрамар Блог Важно Автори Програма за лоялни клиенти
Контакти
Назад | Начало Съвети Здрав дух Общуване Използвайте 10 психологически трика, ако искате да се представите добре на интервю за работа

Използвайте 10 психологически трика, ако искате да се представите добре на интервю за работа

от 21 ное 2019г., обновено на 13 яну 2020г.
Редактор: Маргарита Добрева
Използвайте 10 психологически трика, ако искате да се представите добре на интервю за работа - изображение
  • Инфо
  • Коментари
  • Свързаност
Инфо
Инфо
Коментари
Свързаност

Уменията за добро представяне са много важни, особено по време на интервю за работа. Това е така, защото рекрутърите не отчитат само вашият опит и професионализъм, но и ниво на увереност, правилна дикция и други неща. Освен личните умения обаче има и някои психологически трикове, които могат да ви помогнат да получите работата на своите мечти по-бързо и по-лесно. Ето как.

1. Не си уговаряйте среща в понеделник или петък

Уоваряне на среща за интервю

Психолозите и опитните рекрутъри са открили перфектното време за провеждане на интервю за работа: вторник от 10:00 до 15:00. В този ден и часови диапазон имате най-добрия шанс да направите страхотно впечатление на вашия работодател и причината е следната: понеделник е натоварен ден за отдела по човешки ресурси, а в петък всички мислят за уикенда. Така че времето, което може да използвате в своя полза, е средата на седмицата - стига да не е прекалено рано сутрин.

2. Голите крака могат да развалят първото впечатление

Крака с и без чорапогащи

Цветът на вашите дрехи оказва голямо влияние върху това как другите гледат на вас. Например, ако носите син или кафяв костюм, това означава, че сте сериозен кандидат. Единственият цвят, който автоматично отблъсква всички работодатели, е оранжевият. Но това не е всичко.

Не трябва да забравяте чорапогащите. Проучванията показват, че малък детайл като този всъщност е много важен! Смята се, че жените с голи крака на интервю за работа са несериозни.

И още нещо за високите токчета - от психологическа гледна точка високите хора изглеждат като лидери и професионалисти. Дори тяхната заплата е по-висока от тази на по-ниските.

3. Трик с дрехи, който може да накара всеки да ви хареса

Сходна прилика

В своя полза може да използвате ефекта на позитивното усилване - психологически трик, представляващ утвърждаване на положителни постъпки или стратегии, акцентиране върху добрите качества или междуличностни сходства с цел стимулиране, добро представяне на важна среща или по-лесна и продуктивна комуникация. 

В случая би било добро попадение, ако откриете и акцентирате върху конкретни прилики между вас и провеждащия интервюто. Дори и най-строгият работодател подсъзнателно ще ви се довери, ако установи, че има нещо общо с вас като хоби, вкус за дрехи, музика или книги. Дори да не сте идеалният кандидат, общите допирни точки ще увеличат шансовете ви за успех. 

4. Има думи, които никога не трябва да изричате

Изричане на думи

Някои думи са като "червена лампичка" за работодателите. Психолозите дори провеждат специално проучване и откриват, че думи като "харесвам" и колебанията значително намаляват шансовете за намиране на работа.

Това правило обаче важи само ако рекрутърите са над 30-40-годишна възраст. По-младите са по-малко придирчиви към речника, който използвате.

5. Усмивката може да развали впечатлението, дори ако сте професионалисти

Усмихване по време на интервю

Работодателите не обичат хора, които имат широки усмивки. Това не означава, че са лоши - просто психологията го изисква. Човек, който се усмихва твърде често, се счита за по-малко сериозен.

Единственият вид работа, в която усмихнатите хора имат предимство, е, когато работят с хора (например в областта на продажбите). Във всички останали случаи хедхънтърите искат да имат човек със сериозно изражение.

6. Хитър трик при отговаряне на въпроси от автобиографията

Отговаряне на въпроси от автобиографията

Рекрутърите в големите компании трябва да провеждат много интервюта и всички - едни и същи. Бъдещите служители отговарят на въпросите, които очакват да чуят, така че интервюто преминава гладко и перфектно. В крайна сметка, всички кандидати изглеждат еднакви в очите на рекрутърите. Но има една тайна.

Прекъснете монотонността и кажете: "Нека ви кажа нещо, което не е написано в моята автобиография." Тази фраза може да обезоръжи рекрутъра и да го накара да ви види в съвсем различна светлина.

7. Специална техника на говорене ще ви спечели някои привилегии

Използване на специална техника за говорене

Всички хора обичат да ги слушат внимателно. Рекрутърите не са изключение. Психолозите препоръчват да използвате техника, наречена рефлективно слушане. Това е комуникативна стратегия, която се състои от 3 стъпки: повторение, съгласяване и добавяне. Не може просто да слушате и да кимате - трябва да уведомите човека, че сте разбрали информацията. По-долу е даден пример за това.

  • Рекрутър: "Търсим човек, който е готов да прекара по 8 часа в офиса от понеделник до петък и понякога през уикендите, когато е необходимо. Плащаме допълнително за извънреден труд."
  • Вие: "С други думи, ще имам редовна работна седмица с извънреден труд от време на време (повторение). Това е добре с подобен вид работа (съгласяване). Въпреки това, аз мога да оптимизирам процеса и да направя така, че никой да не работи през почивните дни (добавяне).

Тази стратегия ще ви позволи да станете истински господар на преговорите. Някой, с когото вече сте съгласни, не може да каже "не".

8. Снимката в автобиографията трябва да бъде малко провокативна

Снимка на автобиография

Жените, които имат разчупени снимки в своето CV, получават работа 19 пъти по-често. Разбира се, не бива да прекалявате. Но ако работодателят трябва да избира между жена, носеща риза с копчета и такава с деколте, е по-вероятно да избере втората. Сферата на работа няма никакво значение тук: това правило работи с всички видове професии - от счетоводство до продажби.

9. Върху лицето има зона, която привлича вниманието

Лицева зона, която привлича вниманието

По време на разговор ние подсъзнателно се концентрираме върху триъгълника на лицето - очи, нос и устни. Отпуснатите лицеви мускули и малкото гланц, сенки или спирала няма да привлекат много внимание, докато мръщенето и прекомерният грим могат да попречат на интервюиращия да запомни цялата важна информация.

10. Това, което правите, докато чакате интервюто за работа, също оказва влияние върху резултатите

Действия преди започване на интервюто

По време на интервю за работа, всяко малко нещо има значение: може да ви наблюдават дори докато чакате интервюто да започне. Експертите по подбор на персонала препоръчват да не говорите по телефона и да не пиете кафе. Нямате представа кога вашият рекрутър ще се появи.

По-добре да имате свободна дясна ръка, за да може да реагирате на ръкостискане. Ако искате, проведете кратък разговор със секретарката или разгледайте някое списание, докато чакате.

*рекрутър - човек, който се занимава с набиране на персонал (формулира и публикува обяви за работа в специализирани сайтове, проверява автобиографиите на кандидатите, организира интервюта и други)

Източник:

brightside.me, freepik.com

Още по темата:
  • Използвайте 7 трика, за да се представите добре на интервю за работа Използвайте 7 трика, за да се представите добре на интервю за работа
  • 13 неща, които могат да окажат влияние върху резултатите от вашето интервю за работа 13 неща, които могат да окажат влияние върху резултатите от вашето интервю за работа
  • Как да използвате езика на тялото при бизнес среща и интервю Как да използвате езика на тялото при бизнес среща и интервю
  • 10 съвета как да бъдете успешни на интервю за работа 10 съвета как да бъдете успешни на интервю за работа
5.0/5 1 оценка

Коментари към Използвайте 10 психологически трика, ако искате да се представите добре на интервю за работа

От сайта От форума
Напиши коментар 0 коментара
  1. Коментирайте Използвайте 10 психологически трика, ако искате да се представите добре на интервю за работа
    www.framar.bg 
    на 21 January 2021 в 07:09
    Коментирайте "Използвайте 10 психологически трика, ако искате да се представите добре на интервю за работа"

СТАТИЯТА е свързана към

  • Здрав дух
  • Общуване
  • Запознайте се с Краси Георгиев – един вдъхновяващ съвременен пътешественик, организатор на състезания и диетолог
  • 14 психологически трика за перфектно интервю за работа
  • Ваня Дункова за метода "Психомоторика": чрез играта и движението децата се учат да овладяват най-доброто за тях в живота
  • Използвайте 7 трика, за да се представите добре на интервю за работа
  • Георги Славов (Гого) - основател на клуб по рисуване в Стара Загора: "изкуството трябва да бъде споделяно, а не скрито"
  • Как да отговорите на електронното писмо, с което ви канят на интервю за работа
  • Тиквата не е това, което беше: 3 нестандартни рецепти с експерта Краси Георгиев
  • Поведение и препоръки при подготовка за интервю за работа
  • Комуникация и поведение по време на интервю за работа
  • Легендарният актьор Ален Делон даде интервю-равносметка за живота си

ЗДРАВЕН ФОРУМ ПО ТЕМАТА

Схващане на пръста от работа с компютърна мишка. Има ли място за притеснение?

преди 338 дни, 20 часа и 58 мин.

Как се справяте със стреса на работа?

преди 343 дни, 18 часа и 56 мин.
Всички

НАЙ-НОВОТО ВЪВ ФОРУМА

Белези по задните части и бедрата

преди 3 дни, 22 часа и 41 мин.

Полезно ли може да бъде прането на дивани и матраци?

преди 10 дни, 8 часа и 57 мин.

Препоръки за препарат за премахване на петна и миризма от котешка и кучешка урина

преди 10 дни, 9 часа и 46 мин.

Занимания по време на криза :)

преди 14 дни, 13 часа и 37 мин.
Всички

АНКЕТА

Ще се ваксинирате ли срещу COVID-19?

Виж резултатите

Фрамар ООД ще доставя до вашата електронна поща актуални оферти и новости!

Можете да промените решението си по всяко време, като кликнете върху връзката за прекратяване на абонамента в долния колонтитул на всеки имейл, който получавате от нас, или като се свържете с нас на buletin@framar.bg. Ние обработваме Вашата информация с уважение. За повече информация относно практиките ни за поверителност, моля, посетете нашия уебсайт. С абонирането за известия по-долу сте съгласни, че може да обработим информацията ви в съответствие с тези условия.

We use Mailchimp as our marketing platform. By clicking below to subscribe, you acknowledge that your information will be transferred to Mailchimp for processing. Learn more about Mailchimp's privacy practices here.

При възникнало съмнение за здравословен проблем или нужда от лечение, моля винаги се обръщайте за медицинска консултация към квалифициран и правоспособен лекар или фармацевт. В никакъв случай не възприемайте дадената Ви чрез сайта информация като абсолютно достоверна и правилна, дори и същата да се окаже такава.
  • Български Фармацевтичен съюз
  • Изпълнителна агенция по лекарствата
  • Комисия за защита на потребителите
  • Министерство на здравеопазването
  • Общи условия
  • Често задавани въпроси
БДА
© 2007 - 2021 Аптеки Фрамар. Всички права запазени! Framar.bg във Facebook
Изработка на уеб сайт от Valival
„Бисквитките“ ни помагат да предоставяме услугите си. С използването на услугите ни приемате, че можем да използваме „бисквитки“.Научете повечеРазбрах