Начало Съвети Здраво тяло Превенция и лечение на болести Набавете си дневната доза от фибри с пет вида ядки и семена

Набавете си дневната доза от фибри с пет вида ядки и семена

Набавете си дневната доза от фибри с пет вида ядки и семена - изображение
Редовният прием на диетични фибри е незаменима част от балансирания хранителен режим, която допринася за доброто здраве и външен вид. Храните, богати на фибри, способстват изчистването на организма от токсини. Те са още и добър помощник в усилията ни да поддържаме здравословна форма. Вижте пет вида ядки и семена, богати на фибри.
 
  • 1.  Семена от чия
Порция - 28 грама, фибри - 10,6 грама на порция, дневна стойност - 42% 
 
Семената от чия съдържат завидно количество фибри. Ето защо ефективно помагат за насърчаване на метаболизма и справяне с излишното тегло.  За целта е нужно просто да ги добавите на трапезата си. 
 
  • 2. Ленено семе
Порция - 168 грама, фибри - 46 грама на порция, дневна стойност - 183%
 
Освен, че е богато на фибри, лененото семе съдържа и незаменимите омега-3 мастни киселини, които предоставят много ползи за организма. За да усвоите правилно ценните хранителни вещества, изобилстващи в него, препоръчително е да го консумирате на прах. Включването на ленено семе във вашата диета ще ви помогне още да поддържате нормални нива на холестерол в кръвта.
 
  • 3. Бадеми
Порция - 95 грама, фибри  - 11,6 грама на порция, дневна стойност - 46%
 
Бадемите са вкусни и богати на фибри ядки, които съдържат хранителни вещества, допринасящи за здравето на организма. В състава им влизат още магнезий витамин Е, които  помагат за предотвратяване на сърдечно-съдови заболявания.
 
  • 4. Киноа
Порция - 170 грама, фибри - 11.9 грама за порция, дневна стойност - 48%
 
Киноа е зърноподобна култура, чиито семена също са богати на фибри , които се грижат за правилното функциониране на червата и подпомагат отслабването. В допълнение те способстват понижаване нивата на кръвната захар и холестерола. 
 
  • 5. Слънчогледови семена 
Порция - 46 грама, фибри - 4 грама на порция, дневна стойност - 16% 
 
Освен че са с високо съдържание на фибри, слънчогледовите семена доставят на организма и добри количества селен и витамин Е. Селенът намалява риска от диабет тип 2. Може да ги добавяте в салати, хлябове и дори супи. 
 
Допълнителен съвет: Ядките  още са богати на витамини, минерали и антиоксиданти. Вижте 5 вида ядки, които да консумирате, за да подобрите здравето на сърцето.  
 

Източник: stylecraze.com
По статията работи: Росица Раднева

Още по темата:

5.0, 2 гласа

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЛюбопитноЗдравни съветиИсторияАлтернативна медицинаБотаникаЛеченияХранене при...РецептиХрани и ястияДиетиЛайфстайл