Начало Съвети Здраво тяло Нетрадиционно Подобрете съня чрез 15 начина

Подобрете съня чрез 15 начина

Подобрете съня чрез 15 начина - изображение

Изпадали ли сте някога в подобна ситуация: прекарвате цял ден, мечтаейки да се приберете у дома и да си легнете, но веднага, след като това се случи, всяка следа от сънливост изчезва безследно. Ако е така, вие не сте единствени. Непрестанният стрес води до нарушения на съня при хиляди хора. Съветваме ви да не се отчайвате. Вместо това, следвайте някои от тези съвети. Те не само ще ви помогнат в борбата срещу безсънието, но и ще ви позволят да ставате по-лесно рано сутрин.

1. Спете достатъчно.
Оптималната продължителност на съня е индивидуална за всяко човешко същество, но средно тя трае между 7 и 8 часа. Ако спите по-малко от представеното време, работоспособността може да намалее и да се появи постоянно чувство на сънливост.

2. Откажете се от кафето.
Без значение колко привлекателна може да изглежда чаша кафе на работното място, не я пийте. Кофеинът възпрепятства абсорбцията на аденозин, като по този начин ви пречи да се успокоите и води до проблеми със съня.

3. Вземете глътка чист въздух.
Превърнете релаксиращите разходки преди сън в навик. Опитайте се да не се отдавате на мързела. Важно е да правите редовни разходки всеки следобед. Само половин час, прекаран на чист въздух, може да ви помогне за постигане на дълбок и приятен сън през цялата нощ.

4. Пийнете нещо топло.
Най-хубавото нещо, което може да направите след разходка, е да си вземете чаша топла напитка, за предпочитане билков чай с прясно мляко или мед.

5. Използвайте възглавницата правилно.
Ако спите по гръб, поставете вашата възглавница под коленете или долната част на гърба. Ако предпочитате да спите на една страна, захванете възглавницата с крака. Ако спите по корем, поставете възглавницата под долната част на корема. По този начин тялото ви приема правилна позиция, като заедно с това намалява натоварването в областта на гръбначния стълб.

6. Не спете с вашия домашен любимец.

Без съмнение вашето куче или котка е пълноправен член на семейството. Но споделянето на едно легло с него е наистина лоша идея. Учените провеждат изследване, в което посочват, че 64% от хората, които предпочитат да спят със своите домашни любимци, страдат от проблеми със съня.

7. Поставете чесън под възглавницата.
Поставянето на чесън под възглавницата, с цел подобряване на съня, е рецепта, позната от древни времена. Тайната се крие в серните съединения, които чесъна отделя: те имат успокояващ ефект и подобряват качеството на съня.

8. Изключете мобилните устройства.
Светлината, излъчена от вашите мобилни устройства е по-вредна, отколкото предполагате. Ритъмът на съня се контролира от мелатонин, хормон, който започва да се произвежда активно при липса на светлина. С употребата на мобилни устройства, точно преди лягане, вие възпрепятствате синтеза на съответния хормон и по този начин се лишавате от нормална почивка.

9. Винаги дръжте лавандула у дома.
Лавандулата е известна със своите успокояващи свойства. Поставете няколко стръка от това растение близо до вашето легло или използвайте етерично масло за облекчаване на безсънието.

10. Проверете шкафчето с лекарства.

 

Проверете анотацията на лекарствата, които приемате в момента - някои от тях могат да бъдат виновни за появата на нарушения в съня и пълното безсъние.

11. Не се въртете в леглото.
Не може да заспите? Ако лежите в леглото, без да дремнете поне за 20 минути, опитайте да ангажирате вниманието си с активна дейност като четене на книга или слушане на приятна музика.

12. Следете температурата във вашата стая.
Температурата във вашата стая трябва да бъде 15-20°С. Горещината води до неспокоен сън и чести събуждания.

13. Използвайте леглото по предназначение.
С употребата на леглото за работа и упражнения, вие затруднявате вашия мозък да възприема обекта като място за сън. Преместете всички дейности в друга стая от жилището. Спалнята трябва да бъде само за релакс и секс. 

14. Почивайте си през деня.
Починете си в средата на деня. За да се почувствате свежи, имате нужда от 10-30 минути почивка. Ако спите по-дълго, рискувате да попаднете в дълбоката фаза на съня, която може да ви предостави чувство на умора след събуждане.

15. Не забравяйте магнезия.
Магнезият може да играе ключова роля за постигане на дълбок сън през нощта. Съветваме ви да включите храни, богати на този минерал, във вашето ежедневно меню или да взимате хранителни добавки половин час преди да си легнете.

Източник: www.brightside.me
Снимка: www.newwomanindia.com /www.noten-animals.com / www.independent.co.uk

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЗдравни съветиЛайфстайлАлтернативна медицинаХранене при...СнимкиЛюбопитноПсихологияНовиниЛеченияИсторияСпортБотаникаДиетиМедицински изследвания